شناسهٔ خبر: 169922 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را سرلوحه رقابت قرار دهند

ابراهیم عزیزی شیراز نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: باید در فضای سیاسی و انتخاباتی اخلاق و آموزه‌های دینی کم رنگ نشود و همه مباحث را بر مبنای اصول اسلامی دنبال کنیم.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی ضمن اشاره به رعایت اخلاق اسلامی کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی گفت: در حال حاضر فضای سیاسی کشور به سمت انتخابات پیش می‌رود و به نحوی فضا انتخاباتی می‌شود و در این عرصه نیز کاندیداها با هم به رقابت می‌پردازند، اما باید یادآور شد که ما در نظام اسلامی هستیم و باید بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی رقابت صورت بگیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: آموزه‌های دینی و اعتقادی ما هتک حرمت و توهین افراد به یکدیگر را امری ناپسند می‌داند، اما اینکه مردم نسبت به تحولات آگاه شوند مبحث جداگانه و بسیار ضروریست؛ لذا باید میان توهین و افترا و آگاهی بخشی مرزی را قائل باشیم و اگر چنین اتفاقی نیفتد این امکان وجود دارد که حق را ناحق و خائن را خادم جلوه دهند.

وی اظهار کرد: نباید در فضای سیاسی و انتخاباتی اخلاق و آموزه‌های دینی کم رنگ شود و باید همه مباحث را بر مبنای اصول اسلامی دنبال کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات کشورمان هم از نظر شکلی و هم از نظر محتوایی مبرهن است؛ چرا که از نظر شکلی همه اقداماتی که مخل نظم و امنیت بوده قانون مجازات آن را مشخص کرده است.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: دستگاه‌های انتظامی و امنیتی با حساسیت بیشتری با تخلفات انتخاباتی برخورد کنند تا تعرضی به حیثیت افراد و شخصیت افراد صورت نگیرد؛ به منظور هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات باید هرچه سریعتر اصلاح این قوانین انتخابات پیگیری شود تا ایرادات فعلی را نیز شاهد نباشیم.

پایان پیام/

نظر شما