شناسهٔ خبر: 169879 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحی:

مذاکرات هسته ای نباید منجر به تحمیل تعهدات یک طرفه به ایران شود

فلاحی رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با وجود تحریم های یکجانبه آمریکا و عدم همکاری طرف های اروپایی برنامه هسته ای کشورمان پیشرفت های خوبی داشته است.

به گزارش «نماینده» سارا فلاحی درباره طرح پیشنهاد جامع رفع تحریم ها گفت: قبلا ما خطی مشی و راه مشخص کردیم لذا همه تحریم ها باید برداشته شود تا بتوانیم  در مذکرات وین با طرف های غربی به توافق برسیم.

رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از آنجایی که آمریکایی ها از برجام خارج و این توافقنامه را نقض کردند آن ها در جایگاهی نیستند که بخواهند محدودیت جدید برای برنامه هسته ایران اعمال کنند.

وی افزود: در سال های اخیر علیرغم تحریم ها یکجانبه ایالات متحده و بد عهدی 1+4 برنامه هسته ای پیشرفت هایی خوبی داشته به همین دلیل حق مردم ایران نیست که مجددا بخواهیم محدودیت های جدیدی را برای خودمان اعمال کنیم.

فلاحی تصریح کرد: محدودیت را باید کشور هایی بپذیرند که ناقض حقوق بین المللی بوده اند که در راس آن ها آمریکا قرار دارد که به صورت یک طرفه از برجام خارج شده است.

وی در ادامه با اشاره به روند مثبت مذاکرات هسته ای در وین بیان کرد: باید هوشمندی لازم را در این زمینه داشته باشیم به این دلیل که آمریکایی ها از زمان اوباما بازی را آغاز کرده و یک اجماع جهانی ذیل نهاد های بین المللی علیه ایران ایجاد شده است. این اتفاق باعث حضور ایران در پای میز مذاکرات شد و یک سری محدودیت ها را پذیرفت.

وی ابراز کرد: با آمدن ترامپ، فضای باز اقتصادی روی کشورمان بسته شد تا ایران را دوباره پای میز مذاکره بیاورد و محدودیت های جدیدی را بر ما تحمیل کند لذا باید به این سیکل مضحک پایان دهیم.

وی ادامه داد: مذاکرات بده بستان و تعامل است که در آن نباید همه محدودیت ها و تعهدات به صورت یک طرفه داده شود بلکه طرف مقابل باید بتواند اعتماد متقابل را جلب کند.

رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها در این زمینه تاکنون موفق نبودند، به این شکل که رفتارهایشان متناسب با آنچه در تریبون هایشان بیان می کنند، نیست. به نظرم خیلی مهم است که تیم مذاکره کننده از هوشمندی کامل برخودار باشد و این را بدانند که منافع مردم ایران قابل معامله نیست.

پایان پیام/

نظر شما