شناسهٔ خبر: 169872 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جام جم

نامزدها برنامه‌محور باشند

موسوی لارگانی مردم ایران برای حضوری حماسی در انتخابات ریاست‌ جمهوری 1400 کار بزرگی در پیش دارند و انتظار می‌رود این ملتی که همواره حماسه‌آفرین و تاریخ‌ساز بودند، از این امتحان بزرگ سربلند و پیروز بیرون بیایند.

«نماینده»/سید ناصر موسوی لارگانی - عضو هیات رئیسه مجلس :  از سویی موقعیت زمانی حال حاضر ایران هم می‌طلبد این حضور از شور و درک اجتماعی بالاتری برخوردار باشد. ما امروز در شرایطی قرار داریم که جمهوری اسلامی در موضع قدرت و دشمنان ایران در جایگاه ضعف قرار دارند.

خروج آمریکا از برجام و بی‌تعهدی غرب نسبت به این توافق باعث نشد ایران از مقاومت دست بردارد. از سوی دیگر با پایمردی مردان میدان شرایط به نفع محور مقاومت شد و الان رژیم‌ صهیونیستی هراسان است.

طبیعتا در چنین موقعیت زمانی شایسته ملت ایران است که دولتی قوی روی کار بیاید و در مسیر حفظ عزت و منافع ملی از منویات رهبری درخصوص عقب‌نشینی نکردن از مواضع مقتدرانه جمهوری اسلامی پا پس نکشد بنابراین با توجه به این موقعیت حساس باید احزاب، گروه‌ها و آنهایی که بین مردم جایگاهی دارند، تلاش کنند تا مردم را برای خلق حماسه‌ای دیگر دعوت کنند.

همچنین مجلس، دولت و قوه قضاییه هم برای مردم امیدآفرینی کنند. با چنین شرایطی است که به استقبال انتخابات ریاست‌ جمهوری 1400 می‌رویم. یکی از اتفاقاتی که در دوران نام‌نویسی نامزدها رخ داد این بود که با تعدد ثبت‌نام‌کنندگان مواجه شدیم.

از یک منظر شاید بتوان این تعداد نام‌نویسی چهره‌های شاخص را بیان‌کننده قوت نظام‌جمهوری‌اسلامی ایران دانست، از این جهت که به هر صورت ما ده‌ها بلکه صدها نفر داریم که در موقعیت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارند و می‌توانند جامه مدیریت اجرایی کشور را بپوشند.

در چنین موقعیتی البته نامزدهای ریاست‌ جمهوری باید مراقب باشند در ایام تبلیغات ریاست‌جمهوری و مناظرات تلویزیونی بیش از گذشته به تقویت نظام جمهوری اسلامی بپردازند و خدای نکرده حرفی نزنند که به منافع کشور آسیب برساند.

نامزدها تلاش کنند بیشتر توانمندی خود را بیان کنند و به جای شعارمحوری بر ارائه برنامه تاکید داشته‌باشند.

این‌که صرفا برخی نامزدها همه تلاش‌شان این باشد که رقیب را از میدان به در کنند، کاری شایسته‌ نیست و البته به اعتماد عمومی و وجهه جمهوری اسلامی آسیب‌ می‌رساند.

نکته دیگر این‌که در هر صورت، یک رئیس‌جمهور بیشتر انتخاب نمی‌شود بنابراین سایر نامزدها در صورت انتخابات نشدن باید پشت سر فرد منتخب مردم قرار گیرند و به او مشاوره بدهند و سعی‌شان این باشد با همگرایی و همصدایی در جهت بسط امید در جامعه بکوشند.

انتهای پیام/

نظر شما