شناسهٔ خبر: 169838 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسحاقی در تشریح نشست کمیته هلال‌احمر؛

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال‌احمر

سلمان اسحاقی نایب رئیس کمیته هلال‌احمر کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر در این کمیته با حضور دستگاه‌های مرتبط خبر داد و گفت: تاکید داریم که اساسنامه هلال‌احمر با در نظرگرفتن جایگاه بین‌الملی صلیب سرخ و نیاز امروز کشور اصلاح شود.

سلمان اسحاقی در تشریح نشست امروز ( دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه ) کمیته هلال‌احمر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این کمیته خبر داد و گفت: نخستین نشست بررسی کارشناسی طرح مذکور با در نظرگرفتن جایگاه بین‌المللی و نیاز ملی با حضور اعضای کمیته و فراکسیون هلال احمر، نمایندگان جمعیت هلال احمر، اعضای شورای عالی هلال احمر، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم و مسئولان وزارتخانه و نهادهای مرتبط برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست در رابطه با اصلاحات مورد نیاز 4 ماده نخست اساسنامه بحث و گفت و گو و مقرر شد پس از انجام بررسی‌های لازم و اخذ نظرات مدیران، معاونان و کارشناسان مربوطه، هفته آینده این مواد به کمیته ارائه شود تا بتوان جمع بندی مناسب را داشته باشیم.

سخنگوی فراکسیون هلال‌احمر مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مقرر شد مرکز پژوهش‌های مجلس با شورای عالی و جمعیت هلال احمر و همچنین پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم مابقی مواد طرح را بررسی و اصلاحات مورد نیاز را با در نظرگرفتن جایگاه بین المللی در نظر بگیرند.

اسحاقی یادآور شد: تاکید داریم که اساسنامه هلال احمر با در نظرگیری جایگاه بین الملی صلیب سرخ و نیاز امروز کشور اصلاح و در کمیته اصلاحات به خوبی انجام شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم افزود: از تمامی صاحب نظران و کارشناسان تقاضا داریم پیشنهادات خود در مورد اصلاح اساسنامه را به مرکز پژوهش‌های مجلس یا کمیسیون بهداشت و درمان ارائه کنند؛ برخی نگران هستند که اصلاح اساسنامه باعث شود که جایگاه بین‌المللی صلیب سرخ مورد توجه قرار نگیرد در حالی که ما خود را مکلف به توجه به جایگاه بین المللی می‌دانیم و در کنار آن نیازهای کشور و ملی در چارچوب قوانین و مقررات مورد توجه قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

نظر شما