شناسهٔ خبر: 169837 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

اجرایی شدن تنها ۱۵ درصدِ قانون استفاده از توان تولیدی کشور

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس گفت: تنها ۱۵ درصد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور اجرا شده و مهمترین چالش اجرای این قانون کندی و تاخیر در تصویب آیین نامه‌ها و عدم همکاری برخی از دستگاه‌های مشمول قانون است.

 به گزارش «نماینده» رحیم زارع در تشریح جلسه امروز کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس افزود: جلسه امروز کمیسیون، جلسه‌ای نظارتی در راستای میزان اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی بود.
نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرجهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ درصد قانون به صورت کامل اجرا شده و ۵۰ درصد اجرای ناقص و ۳۵ درصد آن اجرا نشده است گفت: طبق بررسی‌های انجام شده مهمترین چالش پیش روی اجرای قانون مذکور، کندی و تاخیر در تصویب آیین نامه‌ها و عدم همکاری برخی از دستگاه‌های مشمول قانون بوده است.

وی ادامه داد: وجود برخی از ابهامات و تفاسیر در برخی مواد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی از دیگر مشکلات احصا شده در اجرای این قانون است.
سخنگوی کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به ضروت حمایت از تولید ملی، جهش تولید و تحقق شعار سال، نامه نگاری‌هایی با وزارت خانه‌ها و سازمان‌های مربوطه برای تصویب آیین نامه‌های این قانون صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما