شناسهٔ خبر: 169828 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحی:

مجلس نامحرم نیست؛ اطلاعات کامل مذاکرات در اختیار نمایندگان قرار گیرد

سارا فلاحی رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس بند ۷ قانون لغو تحریم ها تمام اتفاقات که مذاکرات رخ می دهد باید به مجلس اطلاع داده شود بر این اساس اطلاعات کامل مذاکرات در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.

سارا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح موضوع تمدید بازرسی های آژانس از سایت های هسته ای کشورمان گفت: این بحثی است که کلیت نظام باید در مورد آن تصمیم بگیرند بنابراین باید به یک برآیند نظر در این رابطه رسید.

رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تمامی نهاد از جمله دولت، مجلس، شورای امنیت هر اتفاقی بخواهد در وین رخ دهد مطابق قانون لغو تحریم ها باید از فیلتر قوه مقننه عبور کند.

وی افزود: در بند 7 قانون لغو تحریم ها بیان شده تمام اتفاقاتی که در مذاکرات رخ می دهد حتما باید به مجلس اطلاع داده شود و تصمیمات ذیل این قوه باشد.

فلاحی بیان کرد: عراقچی را به جلسات مختلفی دعوت کردیم و اطلاعاتی را در اختیار اعضای کمیسیون امنیت ملی قرار داد که این روند در آینده ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در جلسات عراقچی کلیات مذاکرات را به نمایندگان ارائه می داد و آنچه در نظرش بارز بود عدم خوشبینی به آمریکاست که این خوب است که اعتماد سابق را به آن ها نداشته باشیم.

رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: با توجه به غیر مستقیم بودن مذاکرات پیام هایی از کشور های واسطه به ایران متنقل می شود که بر اساس منافع خودشان در این رابطه عمل کنند.

وی یادآور شد: با توجه به این موضوع باید هوشمندی لازم در مذاکرات وجود داشته باشد و قطعا مجلس نا محرم نیست لذا اطلاعات کافی برای تصمیم گیری در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما