شناسهٔ خبر: 169733 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موسوی لارگانی مطرح کرد؛

بازگشایی سرکنسولگری ایران در حلب سوریه نقطه عطفی برای بازرگانان ایرانی

سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه باید در سوریه فعال‌تر از گذشته عمل کرده و سرکنسولگری ایران در حلب را ظرفیتی برای ایجاد بازار و احداث کارخانجات ببیند.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به توافق اخیر میان ایران و سوریه برای بازگشایی سرکنسولگری ایران در حلب در جریان سفر ظریف به این کشور، گفت: اکنون بازگشایی سرکنسولگری ایران در حلب می تواند نقطه امید و عطفی برای ملت سوریه و بازرگانان و پیمانکاران باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سرکنسولگری باید مدت ها پیش بازگشایی می شد، عنوان کرد: با توجه به نیاز کشور سوریه به اجرای پروژه های عمرانی که که قرار است تخریب های ناجوانمردانه داعش در این مناطق را آباد کند، لازم است سرمایه گذاران ایرانی در آنجا حضور فعال داشته باشند.

وی همچنین به بازاری که هم اکنون در سوریه وجود دارد، اشاره و بیان کرد: در حال حاضر سوریه نیازمند تقویت بازارهای لوازم خانگی، خودرو، قطعات خودرو و کالاهایی همچون خشکبار است که جمهوری اسلامی باید برای آن برنامه داشته باشد تا به جای چین که کیلومترها دورتر از سوریه است، بتوانیم بخشی از بازار این کشور را داشته باشیم.

موسوی لارگانی در ادامه با تأکید بر ضرورت فعال سازی دیپلماسی اقتصادی در سوریه برای ایجاد بازار و احداث کارخانجات لازم، عنوان کرد: لازم است در هر سفارتخانه ای در کشورهای همسایه و یا اسلامی، یک سفیر اقتصادی و یا رایزن اقتصادی برای بازاریابی و ارتباط با بازرگانان و اقتصاد دانان داشته باشیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دیپلماسی خارجی در مسائل اقتصادی خیلی قوی عمل نکرده، خاطرنشان ساخت:  در کشورهای همسایه بازار وسیعی برای صادرات غیرنفتی به خصوص در پروژه های عمرانی داریم که می توانستیم فعال تر عمل کنیم اما به دلیل اینکه مسئولان ما صرفا به دنبال تحقق برجام و ارتباط با غرب و اروپا بودند از برخی کشورها غافل شدیم که امروز باید در صدد جبران برآییم.

پایان پیام/

نظر شما