شناسهٔ خبر: 169670 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمانفر: مردم نباید وعده انتخاباتی دروغ حسن روحانی را باور می‌کردند

پژمانفر// رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مردم نباید وعده انتخاباتی دروغ حسن روحانی را باور می‌کردند و امروز هم اگر فردی بیاید و بگوید من می‌توانم در کوتاه‌مدت با انجام اقداماتی مشکلات را حل کنم، دروغ است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متأسفانه به خاطر سیاست‌های غلط و شکست‌خورده آقای روحانی که از روز اول هم اشکالات این سیاست‌ها معلوم بود اما این سیاست‌ها اجرا و کشور با این وضعیت مواجه شد، باعث شده که ما امروز با انباشتی از مشکلات باشیم.

وی افزود: این انبوه مشکلات به واسطه تعللی است که آقای روحانی در اقداماتش در حوزه امور داخلی کشور انجام داده و این باعث شد مشکلاتی که به صورت روزانه و برنامه‌ریزی شده باید حل شود انباشت شد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: این باعث شد علاوه بر این که تحریم‌های خارجی مشکلاتی را در حد نهایتا ۳۰ درصد برای کشور ایجاد کرده بود، ضعف مدیریت داخلی و عدم توجه به این موضوع و این که بتوانند یک برنامه‌ریزی مشخص برای حل مشکلات ناشی از تحریم داشته باشند، منجر به این شد که ما با حجم عظیمی از مشکلات در کشور مواجه شویم.

پژمانفر خاطرنشان کرد: حتی در حوزه سیاست خارجی اقدامی از سوی دولت صورت نگرفت که فرصت‌هایی را در کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای منطقه و همسایه برای کشور ایجاد و زمینه را برای صادرات کالا و به طور کل بهبود وضعیت اقتصاد کشور فراهم آورد.

وی افزود: کسی که می‌خواهد به عنوان رئیس جمهور آینده بر سر کار بیاید و خود را برای این منظور کاندیدا می‌کند و می‌خواهد در این شرایط دولت را دست بگیرد و وارد این عرصه شود، طبیعتا باید نسبت به این موضوع اشراف داشته و از توانمندی لازم و تیم کاری مناسب برای رفع این مشکلات برخوردار باشد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید بتواند بدون آنکه اقداماتش بر طبقات متوسط و ضعیف جامعه تأثیر منفی بگذارد، کشور را به سمت حل مشکلات سوق دهد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید فردی باشد که بتواند با مردم ارتباط برقرار کند و باید بتواند از ظرفیت مردم استفاده کند و از مردم کمک بگیرد و تصمیماتی که در برگشت کشور به سمت نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تغییر موضع در سیاست‌های خارجی و از سیاست‌های منفعلانه به سیاست‌های فعال لازم است را اتخاذ کند و برای این منظور رئیس جمهور آینده باید هم اعتقاد به این کار داشته باشد و هم در این زمینه برنامه‌ریزی کنند و از همه ظرفیت کشور در این زمینه استفاده کند.

وی افزود: کار اجرایی به گونه‌ای نیست که نسبت به آن ساده‌انگاری صورت بگیرد و بعضی‌ها این احساس را داشته باشند که سنگ مفت و گنجشک مفت. ما هم به میانه میدان برویم و عرض اندامی کنیم و برای خودمان در این زمینه رزومه‌ای را در ارتباط با موضوعات تولید کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: کشور باید در حوزه انتخابات از این فضای بی‌تقوایی خارج شود و کسانی که در این حوزه توانمند هستند باید در وسط میدان قرار گیرند و شورای نگهبان نیز باید دقت لازم را در معرفی افراد برای این منظور داشته باشد تا افرادی به عنوان کاندیدای نهایی معرفی شوند که از توانمندی لازم برای تصدی پست ریاست جمهوری برخوردار باشند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: مردم امروز به خاطر اداره فضای مدیریتی غلط و بسیار ضعیف دولت آقای روحانی از حل مسائل نا امید شده‌اند و کسی که برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد میدان می‌شود باید این امیدواری را به مردم بدهد که در جهت حل مسائل برنامه دارد و مردم امیدوار باشند که برنامه‌های کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند مشکلات اصلی‌شان از جمله معیشت و اشتغال را حل کند.

وی افزود: البته نباید کاندیداها شعار دهند و با دروغ‌پردازی ذهن مردم را به سمتی ببرند و حرف‌هایی بزنند که غیرقابل اجراست.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: وقتی آقای روحانی در ابتدای کار پشت تریبون آمد و گفت من صد روزه مسائل را حل خواهم کرد دروغ بزرگی بود که مردم نباید این دروغ بزرگ را باور می‌کردند و امروز هم اگر فردی بیاید و بگوید من می‌توانم در کوتاه‌مدت با انجام اقداماتی مشکلات را حل کنم، دروغی است که نباید مطرح شود.

پژمانفر خاطرنشان کرد: کاندیداها باید واقعیت‌های کف جامعه را به مردم نشان دهند اما نباید به گفتن مشکلات بسنده کنند، بلکه باید برای حل مشکلات برنامه داشته باشند. مردم انتظار دارند فردی که با عنوان رئیس جمهور از بیشترین قدرت اجرایی برخوردار است بتواند مشکلات را حل و فصل کند.

نظر شما