شناسهٔ خبر: 169663 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقای قالیباف گفت که همه باید برای اجماع جریانی در جبهه انقلاب تلاش کنیم / اینکه برخی خود را فراتر از تصمیم جبهه انقلاب، اصلح تلقی کنند راه به جایی نخواهد برد

میر تاج الدینی نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی بر ضرورت اجماع جبهه انقلاب در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: باید برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تلاش کنیم.

به گزارش «نماینده» سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در تشریح نشست امروز (سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه) فراکسیون انقلاب اسلامی، گفت: موضوع جلسه امروز فراکسیون انقلاب اسلامی انتخابات ریاست جمهوری بود و تعدادی از نمایندگان مجلس مانند آقایان میرسلیم، الهیان، جلال زاده، امیرآبادی، بدری، شریعتی، رضوانی، میرمحمدی، رشیدی و رضازاده سخنرانی کرده و نقطه نظرات خودشان را در رابطه با موضوعات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری در انتخابات حاصل شود، همچنین انسجام در جبهه انقلاب به عنوان یک اصل اساسی و راهبردی مورد تاکید همه سخنرانان قرار گرفت، همچنین همه افراد نقش آیت الله رئیسی را در رسیدن به انسجام  بسیار مهم دانسته اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید تلاش کنیم انتخابات به یک صحنه پرشور و حماسه سیاسی تبدیل شود تا امیدواری مردم برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را در دولت آینده برگردانیم. بی شک جریان رسانه ای مخالف انقلاب اسلامی تلاش خواهند کرد مردم را مایوس و به مطالبات غیرواقعی و یا دوگانه سازی های بی حاصل بشکانند که جریان انقلاب باید مراقبت کرده و با تبیین واقعیت های جامعه به انتخاب اصلح کمک کند.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار کرد: جبهه انقلاب باید با برنامه منسجم در انتخابات حاضر شود و در تهیه برنامه دولت آینده از ظرفیت های تخصصی استفاده کند.

وی با اشاره به صحبت های دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی، عنوان کرد: ایشان در سخنان خود شرایط سیاسی، بین المللی،  مسائل منطقه و خاورمیانه و همچنین شرایط اقتصادی داخلی را تحلیل کردند. ایشان معتقد بودند با توجه به شرایط منطقه و خاورمیانه و نقش محوری انقلاب اسلامی ایران در مسائل منطقه ای، آمریکا تلاش خواهد کرد سیاست های مهار انقلاب را ادامه دهد، در همین راستا نیز دشمنان در مسائل داخلی کشورمان از جمله موضوع انتخابات ریاست جمهوری و مسائل اقتصادی تلاش هایی برای اثرگذاری انجام خواهند داد که ما باید کاملا هوشیارانه عمل کنیم.

میرتاج الدینی اضافه کرد: دکتر قالیباف در صحبت های خود گفتند آمریکا می خواهد وارد گروه ۱+۵ شده و پس از آن تحریم ها را حفظ کرده و از سویی ساختار هسته ای ما را بشکند از این جهت لازم است در مذاکرات هسته ای با حفظ خط قرمزها حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ایشان سپس به چالش های موجود در انتخابات از جمله به دوگانه سازی های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرده و روشن گری و بصیرت در این موارد را شرط لازم جهت عبور از این مرحله دانستند. همچنین ایشان اضافه کردند تعدد کاندیداها در جبهه انقلاب با اجماع و انسجام سازگار نیست و همه افرادی که خود را در معرض نامزدی قرار داده اند را به انسجام بیشتر دعوت کردند.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی، گفت: رئیس مجلس در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر وقت آزمون برای همه و خصوصا برای خواص جریان انقلابی است، لذا همه تلاش ها باید برای منسجم کار کردن صورت بگیرد، ما باید اجماع جریانی را به صورت کامل حفظ کنیم. از طرفی اینکه برخی خود را فراتر از تصمیم جبهه انقلاب، اصلح تلقی می کنند راه به جایی نخواهد برد. در حال حاضر در مرحله آزمون قرار داریم و باید برای انقلاب امتحان بدهیم و در عمل ثابت کنیم که پای انقلاب هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دکتر قالیباف معتقد است در حال حاضر باید کنار هم بایستیم و هم افزایی داشته باشیم تا با حفظ انسجام هر چه بیشتر و برنامه ریزی بهتر در انتخابات یک پیروزی دیگر برای انقلاب رقم بزنیم و همچنین در آینده برای تشکیل یک دولت کارآمد کمک کرده و همه با هم باید برای موفقیت و پیروزی جریان انقلاب تلاش کنیم.

نظر شما