شناسهٔ خبر: 169662 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خودروسازان برای گرانی هر روز یک بهانه می تراشند؛از رشد نرخ دلار تا تورم

ایران خودرو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید میل خودروسازان به افزایش قیمت خودرو حدیقف ندارند زیرا بازار به صورت انحصاری در اختیار آنها است.

به گزارش«نماینده» سیدجواد حسینی کیا درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر نارضایتی خودروسازان از میزان افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت، گفت: همواره با افزایش نرخ ارز، خودروسازان به بهانه بالارفتن قیمت تمام شده تولید، خواستار افزایش قیمت خودرو هستند، نکته جالب اینجاست که در شرایط کنونی که نرخ ارز در بازار اُفت کرده نیز شورای رقابت با گرانی چهارچرخ‌ها موافقت کرده و این روند یعنی خودروسازان حدیقف ندارند زیرا بازار به صورت انحصاری در اختیار آنها است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که مگر چند درصد قطعات موردنیاز تولید خودرو وارداتی است که قیمت خودرو را به این موضوع گره می‌زنند، افزود: 85 درصد برخی خودروها داخلی است بنابراین واردات در تولید این خودروها نقش کلیدی ندارد.

آزادسازی قیمت خودرو در بازار انحصاری کنونی ممکن نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو در کارخانه، اضافه کرد: از آنجا که بازار خودرو در کشور انحصاری است میل خودروسازان به افزایش بهای چهارچرخ ها متوقف نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره انتشار برخی خبرها درباره آزادسازی قیمت خودرو، تصریح کرد: زمانی می‌توان قیمت خودرو را آزاد کرد که میان خودروسازان رقابت باشد و این امر در بازار انحصاری کنونی ممکن نیست./

نظر شما