شناسهٔ خبر: 169655 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرمایه‌گذاری صندوق فرهنگیان در پتروشیمی و تولید اتانول ایران را به رتبه دوم جهانی می‌رساند

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سرمایه‌های هوشمندانه‌ای در بخش پتروشیمی از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده و اتانول تولیدی آن، ایران را به رتبه دوم جهان خواهد رساند.

به گزارش «نماینده» محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت) در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به سؤال علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک درباره علت به کارگیری افراد بازنشسته و بی‌صلاحیت در صندوق ذخیره فرهنگیان در دوران دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در سال ۹۵ سود صندوق ذخیره فرهنگیان ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است که در سال ۹۹ این سود عملیاتی به ۳ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان رسیده است.  

وی افزود:‌ از سال ۹۸ تا ۹۹ که دوره مسئولیت من در وزارت آموزش و پرورش بوده است، سود عملیاتی صندوق ذخیره فرهنگیان سه برابر شده و از ۱۲۸۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۴۶۷ میلیارد افزایش پیدا کرده است.

حاجی‌میرزایی گفت: پیش‌یینی می‌شود که سوود ۱۴۰۰ صندوق ذخیره فرهنگیان که در شهریورماه نهایی خواهد شد به ۵ هزا رو ۹۰۰ میلیارد تومان برسد که این موضوع نشان می‌دهد که در حال حرکت به نفع منافع فرهنگیان است.  

وی گفت:‌سرمایه‌گذاری بسیار هوشمندانه‌ای در بخش پتروشیمی توسط صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده و اتانول تولیدی ایران را به رتبه دوم جهانی خواهد رساند.

نظر شما