شناسهٔ خبر: 169652 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کریمی در طرح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش:

حضور باند بهزاد نبوی و جهانگیری در صندوق ذخیره فرهنگیان/ چرابازنشستگان در صندوق ذخیره هستند؟

کریمی نماینده اراک در مجلس با انتقاد از به کارگیری افراد بازنشسته و بی صلاحیت در صندوق ذخیره فرهنگیان در دوران دولت تدبیر و امید گفت: این صندوق 4 هلدینگ بزرگ دارد و کلیه فرهنگیان ضمن سهامداری در آنجا شریک سودها هم هستند.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش، با انتقاد از به کارگیری افراد بازنشسته و فاقد صلاحیت در صندوق ذخیره فرهنگیان در دوره دولت، عنوان کرد: البته طرح این مسائل و مشکلات نافی زحمات آن دسته از مدیران و کارکنان شریف صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های تابعه نیست.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان به استناد تبصره ۶۳ قانون برنامه دوم در سال ۷۴ تاسیس شد و مطابق اساسنامه این صندوق کلیه فرهنگیان می توانند معادل ۵ درصد از حقوق خود را به صندوق بریزند و دولت نیز موظف است معادل همین میزان را به صندوق واریز کند تا سهم آن در زمان بازنشستگی و از کارافتادگی به فرهنگیان تعلق گیرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر صندوق ذخیره فرهنگیان حدود ۹۰۰ هزار عضو داشت و در حال حاضر نیز حدود ۷۵۴ هزار نفر عضو دارد، این صندوق دارای ۴ شرکت هلدینگ بزرگ بوده که در زمینه های پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه گذاری، ساختمانی و خدماتی با حدود ۶۷ شرکت وابسته فعالیت می کنند و نکته مهم این است که فرهنگیان در کل فعالیت های مالی صندوق شریک هستند.

کریمی یادآور شد: وجوه واریزی فرهنگیان در صندوق در طرح های مختلف سرمایه گذاری می شود و در زمان بازنشستگی باید این ارقام به فرهنگیان پرداخت شود.

ادامه دارد...

نظر شما