شناسهٔ خبر: 169647 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع شد

مجلس2 نمایندگان مجلس نسبت به پاسخ‌های حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به سوال عزیزی نماینده شیراز درباره انتصابات سیاسی و جناحی در این وزارتخانه و افت کیفی در این حوزه قانع شدند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۴۵ رأی موافق، ۵۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ های محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با سوال ابراهیم عزیزی نماینده شیراز قانع شدند.

احمدحسین فلاحی در توضیح سوال عزیزی نماینده سوال کننده عنوان کرد: در متن این سوال آمده است که متاسفانه مدتیست در وزارت آموزش  و پرورش انتصابات سیاسی و جناحی به اوج خود رسیده است و تزلزل مدیریت و آموزش و نظام تعلیم و تربیت را به مرحله خطرنلاکی رسید است. به کار گیری افراد دارای سابقه محکومیت افت تحصیلی دانش آموزان و برخورد قهری و دور انصاف با نیروهای ولایی و انقلابی و تنزل جایگاه نظام تعلیم و تربیت را رقم زده است. لازم است وزیر آموزش و پرورش با حضور در مجلس شورای اسلامی نسبت به شرایط موجود و آسیب‌هایی که به این امر مهم وارد شده است پاسخگو باشند.

این سوال در کمیسیون ۲۱ خرداد ۹۹ در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مطرح و با توجه به اینکه قلمرو سوال ملی تشخیص داده شد و نماینده سوال کننده نیز از پاسخ وزیر قانع نشد به صحن علنی مجلس ارجاع گردید.

نظر شما