شناسهٔ خبر: 169644 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تخلف وزاتین نفت و نیرو در عدم گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر مشهود است/تخلف به قوه قضاییه ارجاع می‌شود

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس تخلف هر دو وزارتخانه نیرو و نفت را به دلیل عدم اجرای قانون برنامه ششم توسعه در رابطه با گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر را با اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس به قوه قضاییه ارجاع خواهد داد.

به گزارش «نماینده» محسن علیزاده با بیان اینکه به زودی به دلیل عدم اجرای تکالیف قانونی وزرای نیرو و نفت، تامین گاز صادراتی غیرممکن می‌شود و ایران به واردکننده گاز تبدیل خواهد شد، گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه وزارتخانه‌های نیرو و نفت مکلف است سالانه ۳ گیگابایت نیروگاه مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کند اما به این تکلیف قانونی خود عمل نکردند و همین کار سبب شده سوخت فسیلی بسیاری برای تولید انرژی سوخته شود.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم اجرای این حکم قانونی ازسوی وزارتین مذکور سبب وارد شدن سالانه۵۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت به اقتصاد کشور شده است چراکه ما گاز و نفت بسیاری را برای فعالیت‌های مختلف سوزاندیم در حالی که اگر انرژی‌های تجدیدپذیر گسترش پیدا می‌کردند چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع بررسی می شود و مجلس در صورت اثبات تخلف، هر دو وزارتخانه را با اعمال ماده ۲۳۴ به قوه قضاییه ارجاع خواهیم داد.

نظر شما