شناسهٔ خبر: 169583 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مذاکرات وین و انتشار فایل صوتی ظریف بررسی شد/بررسی درخواست نمایندگان برای تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نشست غیرعلنی امروز صبح مجلس برای بررسی دو موضوع مذاکرات وین و انتشار فایل صوتی ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران و در تشریح جلسه غیرعلنی گفت: نشست غیرعلنی امروز با بررسی دو موضوع مذاکرات وین و انتشار فایل صوتی ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

وی ادامه داد: دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه توضیحاتی را درباره مذاکرات وین به نمایندگان ارائه کرد و تعدادی از نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند و در نهایت اعلام شد؛ ملت ایران طی چند سال گذشته به دلیل مقاومت در مقابل تحریم ها و جنگ اقتصادی در حقیقت پیروز این میدان بوده اند و نه آمریکا و ترامپ، براین اساس تاکید شد،  تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات خود مراقبت بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست امروز صبح همچنین تاکید شد،  تیم مذاکره کننده کشورمان به دلیل شتاب در گفت وگوها مراقب باشند منافع ملت ایران و کشور با خطری مواجه نشود البته مجلس حاضر نیست حتی یک لحظه تحریم ها علیه ملت ایران ادامه داشته باشد اما این موضوع بدان معنا نیست که تیم مذاکره کننده در مذاکرات خود عجله یا شتاب زدگی داشته باشند.

وی بیان کرد: مجلس استفاده از ابزار مذاکره در روند مسائل سیاسی داخل کشور را به هیچ عنوان قبول ندارد، آنچه برای مجلس حائز اهمیت است براساس فرمایش مقام معظم رهبری برداشته شدن تحریم ها به صورت کلی و راستی آزمایی آن ها است و این موضوع باید مدنظر تیم مذاکره کننده کشورمان در گفت وگو با گروه ۱+۴ قرار داشته باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای در موضوعات تحریمی و تحریم نسبت به اشخاص مراقب باشند، براساس ارائه اطلاعات در نشست امروز در مذاکرات تحریم ها به ۳ قسمت تحریم های برجامی، غیربرجامی و تحریم های دوره ریاست جمهوری ترامپ تقسیم شده است و تاکید شد تمام تحریم ها باید برداشته شود تا تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان و ... در امور خود دچار مشکل نشوند.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: همچنین بر رفع تحریم های غیرهسته ای در جلسه امروز صبح تاکید شد و نمایندگان اعلام کردند که تحریم هایی که مانع مبادلات اقتصادی و بروز مشکلاتی برای مردم شده است باید رفع شده و به هیچ عنوان از سوی تیم مذاکره کننده پذیرش ادامه هرگونه تحریم که موجب مشکل برای مردم می شود قابل قبول نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی نوار صوتی ظریف در نشست امروز هم گفت: مجلس ضمن محکوم کردن شدید این اتفاق، اعلام کرد که این موضوع احساسات و مکنونات قلبی ملت را جریحه دار کرد به ویژه در بحث سردار شهید سلیمانی و تاکید کردند انتشار این فایل صوتی موجب دوگانگی و بروز مشکلات برای مردم شده و ایجاد دوگانه های مختلف در کشور همانند ۸ سال گذشته محکوم است.

وی افزود: طی ۸ سال گذشته بارها شاهد بودیم با ایجاد دوگانه های کاذب مشکلات اقتصادی بسیاری را برای مردم به وجود بیاورند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به درخواست ۳ گروه از نمایندگان برای انجام تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و همچنین یک گروه درخواست اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی، گفت: کمیسیون امنیت ملی امروز بعدازظهر جلسه ای را برای بررسی موضوع انتشار فایل صوتی وزیر امورخارجه برگزار خواهد کرد که در کنار این موضوع قرار شد درخواست نمایندگان برای تحقیق و تفحص را تجمیع کرده و یک گروه این کار را انجام دهند.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز سه شنبه گزارش بررسی این درخواست ها را به صحن علنی ارائه خواهد کرد تا بعد از تصویب یک گروه کار تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری را در طول ۸ سال گذشته انجام دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: گروهی از نمایندگان هم درخواست اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی را نسبت به این موضوع داشتند که این موضوع با انجام تحقیق و تفحص تفاوتی ندارد زیرا در نهایت گزارش هر دو جهت برخورد با خائنان و متخلفان به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

امیرآبادی فراهانی همچنین از برگزاری جلسه ای طی امروز بعدازظهر برای بررسی شائبه هایی درباره بودجه خبر داد و گفت: براساس اعلام نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه امروز ساعت ۱۴ از نمایندگان مجلس و رسانه ها دعوت به عمل آمده تا در محل ساختمان مشروطه هیئت رئیسه تلفیق به تمامی ابهامات و ادعاها درباره دستکاری در جداول بودجه پاسخ دهند

نظر شما