شناسهٔ خبر: 169553 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فرسودگی ماشین‌آلات دست انداز پیشرفت صنعت نساجی

بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است تجهیزات قدیمی صنعت نساجی موجب افزایش بهای تمام شده تولید شده در نتیجه البسه تولیدی از نظر قیمت توان رقابت با برخی محصولات وارداتی را ندارند.

به گزارش «نماینده» بهزاد رحیمی درباره مشکلات صنعت نساجی، گفت: هرچند ظرفیت واحدهای تولیدی در حوزه صنعت نساجی می‌تواند نیاز کشور را تامین کند اما قاچاق پوشاک و گرانی مواد اولیه موردنیاز تولید، ظرفیت این واحدها را کاهش داده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه تمام شده تولید نسبت به گذشته بیشتر شده است، افزود: گران تمام شدن قیمت کالای داخلی باعث افزایش قاچاق و عدم رقابت پذیری می‌شود، بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با همکاری با سازمان تعزیرات از جولان قاچاقچیان در بازار جلوگیری کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس فرسوده بودن ماشین آلات صنعت نساجی را یکی دیگر از موانع پیش روی تولیدکنندگان این حوزه دانست و اضافه کرد:  تجهیزات قدیمی موجب افزایش بهای تمام شده تولید شده در نتیجه البسه تولیدی از نظر قیمت توان رقابت با برخی محصولات وارداتی را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند به دلیل وجود نیروهای متخصص و ظرفیت مناسب واحدهای تولیدی صنعت نساجی، نه تنها می‌توان نیاز بازار داخل را تامین کرد بلکه باید زمینه صادرات و جذب بازارهای همسایه به جهت قرابت فرهنگی را نیز فراهم کرد، اما در حال حاضر محصولات کشورهایی مانند چین و ترکیه، بازار ما را به دست گرفته اند.

نظر شما