شناسهٔ خبر: 169551 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس به صورت روزانه برگزاری امتحانات حضوری را رصد می‌کند/ پروتکل‌‎ها رعایت نشود، ورود خواهیم کرد

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به تصمیم امروز ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم، تصریح کرد: با توجه به برگزاری آزمون‌ در یک بازه زمانی یک ماهه، مجلس و کمیسیون آموزش به صورت روزانه نحوه برگزاری امتحانات حضور را رصد می‌کند و در صورتی که پروتکل‌‎ها رعایت نشود ورود خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی با اشاره به تصمیم امروز ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، اظهار کرد: مجلس به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس همواره بر این مسئله تأکید داشته که هرگونه آزمون باید در موقعیت و زمانی برگزار شود که جان آزمون دهنده در خطر نباشد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول ۱۴ ماه گذشته از شیوع ویروس کرونا کمیسیون همواره بر نحوه برگزاری آزمون‌ها نظارت دقیق داشته است، گفت: بر اساس برآوردها آزمون‌هایی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت کمیسیون آموزش برگزار شد، کمترین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آن گزارش نشده است.

وی ضمن حمایت از تصمیم ستاد ملی کرونا برای برگزاری حضوری آزمون‌ها در عین حال، اضافه کرد: قطعا آزمون‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا با توجه به حساسیت بالایی که دارند با رعایت دقیق پروتکل‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد ولی با توجه به اینکه این امتحانات قرار است در بازه زمانی یک ماهه از تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه تا ۲۴ خردادماه برگزار شود، کمیسیون نظارت خود را از روز اول خواهد داشت و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های جلوی برگزاری حضوری امتحانات گرفته خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همواره نسبت به چنین موضوعاتی حساس بوده و همچنان که کنکور سال گذشته را نیز پایش کرد و امسال نیز بر نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم نظارت جدی خواهد داشت و خانواده‌ها نباید نگرانی چندانی در این خصوص داشته باشند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد:  اعضای کمیسیون آموزش به صورت میدانی و با دریافت گزارش‌های مختلف از مراجع قانونی به ویژه ستاد ملی کرونا نحوه برگزاری آزمون‌ها را رصد خواهد کرد و خانواده‌ها نباید نگرانی از بابت برگزاری آزمون‌ها با در نظر گرفتن این تدابیر ویژه داشته باشند.

نظر شما