شناسهٔ خبر: 169403 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جایگاه دانشگاه فرهنگیان در بین مراکز آموزش عالی نگران کننده است

نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عملکرد دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: متاسفانه علی‎رغم حمایت‎های انجام شده این دانشگاه هنوز نتوانسته است که جایگاه اصیل و ذاتی خود را در آموزش عالی کشور و آموزش و پرورش پیدا کند.

به گزارش «نماینده» احمد نادری ضمن انتقاد از وجود کم و کاستی‌های برطرف نشده در دانشگاه فرهنگیان کشور، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان قطب تعلیم و تربیت کشور متاسفانه علی‌رغم حمایت‌های انجام شده این دانشگاه هنوز نتوانسته است که جایگاه اصیل و ذاتی خود را در آموزش عالی کشور و آموزش و پرورش پیدا کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سند تحول بنیادین و برنامه ‌راهبردی دانشگاه اسناد مرجعی هستند که انتظار می‌رفت در طول یک دهه فعالیت این دانشگاه چراغ راهی برای حرکت آن باشند اما امروزه مشاهده می‌کنیم که به واسطه ضعف عملکردی و سوء مدیریت دانشگاه در وضعیت کمی و کیفی خوبی قرار ندارد.

وی افزود: به ویژه در این چند سال اخیر، تقریبا هیج کار ساختاری و زیرساختی در این دانشگاه مهم نظام انجام نشده است و با بررسی در شاخص‌های مختلف مشاهده می‌شود که جایگاه این دانشگاه حتی در بین مراکز آموزش عالی داخلی نیز مطلوب نبوده و نگران کننده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: البته عدم نظارت بر فعالیت‌ها و شفافیت عملکرد همچنین ارائه آمار و اطلاعات شعاری و اتلاف منابع نیز امر دیگری است که باعث ایجاد نارضایتی و جو نا امیدی در بین عزیزان دانشجو، اساتید و کارکنان شده است که بر این اساس لازم است به امید خدا هرچه سریعتر شاهد تغییرات اساسی و بهبود شرایط در این دانشگاه سرمایه‌ساز نظام باشیم.

نظر شما