شناسهٔ خبر: 169388 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جهانگیری وعده‌های انتخابات ۹۶ را به یاد بیاورد

تقوی رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم که حتما نوار تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ را گوش دهد و بداند که مردم آن وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در واکنش به اظهارات اخیر جهانگیری مبنی بر اینکه ریشه مشکلات اقتصادی دولت قبلی است، اظهار داشت: مردم قاضی بسیار خوبی هستند و خوب است که برای ارزیابی فعالیت‌های دولت به مردم مراجعه کنیم و از آنان بپرسیم که آیا مشکلاتی که وجود دارد مربوط به دولت فعلی است و یا ریشه مشکلات در دولت گذشته است؟

وی با بیان اینکه بهتر است دولتمردان در اظهارات خود انصاف را رعایت کرده و عدالت داشته باشند، گفت: دولتمردان هشت سال کل کشور را در اختیار داشتند و درست نیست که بعد از هشت سال بگویند که مشکلات کشور به دلیل اقدامات دولت گذشته است و قطعاً همه مردم با این ادعای عجیب دولتمردان مخالف هستند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران متذکر شد: خوب است جهانگیری تبلیغات انتخاباتی روحانی را به یاد بیاورد که در آن مقطع به مردم وعده می‌داد که ما چنان رونقی در کشور ایجاد خواهیم کرد که هیچیک از مردم نیازی به حمایت نهادهایی چون کمیته امداد و دریافت یارانه نداشته باشند. بنده به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم که حتماً نوار تبلیغاتی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری را گوش دهد و بداند که مردم آن وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند.

تقوی تاکید کرد: مسئولان باید با مردم صادقانه صحبت کنند و بگویند که دلیل مشکلات کشور چه بوده است و حتی می‌توانند بگویند که ما نتوانستیم مشکلات کشور را حل کنیم.

وی بیان کرد: به هیچ وجه درست نیست که دولتمردان فعلی بعد از هشت سال، باز هم مشکلات را گردن دولت گذشته بیاندازند و خود را از هر گونه عیب و نقصی تطهیر کنند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران اظهار داشت: جهانگیری نفر دوم دستگاه اجرایی کشور است و تمام اختیارات کشور در دست وی و رئیس‌جمهور است و تعجب می‌کنم که چرا این مباحث را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات جهانگیری مبنی بر اینکه مجلس شورای اسلامی مقصر گرانی‌ها است، ادامه داد: خوب است دولتمردان به صورت دقیق و مصداقی بگویند که مجلس به کدام یک از وظایف خود عمل نکرده است؟ اگر مجلس پاسخی داشته باشد، به آنان می‌دهد و اگر هم نداشته باشد و حرف دولتمردان به حق باشد، مجلس آن را می‌پذیرد.

تقوی تصریح کرد: منصفانه نیست که دولتی‌ها در ماه‌های پایانی این دولت، خودشان را از همه مشکلات کشور مبرا کنند و همه مصائب و مشکلات را به گردن دولت گذشته و مجلس بیاندازند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌کنم که مقامات دولت در اظهارات خود انصاف و شجاعت داشته باشند و اگر در جایی خطا و اشتباهی کرده‌اند، با مردم صادق باشند و در میان بگذارند و بگویند که ما نتوانستیم که قطعاً مردم این موضوع را بهتر می‌پذیرند تا اینکه بخواهیم از خودمان دفاع کنیم و مشکلات را به گردن دیگران بیندازیم.

نظر شما