شناسهٔ خبر: 169360 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تکلیف کمیسیون اقتصادی مجلس به مرکز پژوهش‌ها درباره «رمزارزها»/ ارز دیجیتال قانونی می‌شود؟

کمیسیون اقتصادی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون رأسا به موضوع رمزارزها ورود کرده تا طرحی ارائه دهیم و موضوع رمزارزها را قانونی کنیم.

به گزارش «نماینده» محمدصفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع رمزارزها از جمله «بیت کوین» و اقبال مردم نسبت به آنها، گفت: سیستم اجرایی تا کنون در زمینه رمزارزها اقدام چندانی انجام نداده که لازم است هر چه سریعتر اقدامی انجام دهد، چرا که مردم به سمت این ارزها استقبال پیدا کرده‌اند و ممکن است در این زمینه مشکلاتی برای سرمایه آنها به وجود بیاید.

وی با اشاره به موضوع موسسات مالی و اعتباری، خاطرنشان کرد: در ابتدا در زمینه موسسات اعتباری هم یک نوع شلختگی و رها شدگی شکل گرفت و در نهایت به نارضایتی اجتماعی کشیده و خسارتش از جیب مردم پرداخت شد و این به این دلیل بود که سیستم اجرایی اقدامات پیشگیرانه انجام نداده بود تا شرایط آنچنانی پیش نیاید.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و امور دارایی باید نظارت‌های ویژه بر حوزه رمز ارزها داشته باشند،  گفت: در زمینه رمزارزها نیز وظیفه بانک مرکزی به عنوان تنظیم کننده ارز کشور است که باید در قالب لایحه‌ای پیشنهادات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال به ویژه «بیت کوین  » به مجلس ارائه دهد که متاسفانه بازهم با تاخیر عمل کرده و تا کنون این اقدام را انجام نداده است.

صفایی تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی رأسا به موضوع رمزارزها ورود کرده تا خودمان یک طرحی ارائه دهیم و موضوع را قانونی کنیم و در این زمینه مرکز پژوهش‌های مجلس را مکلف کردیم که پیش‌نویسی را آماده کند و به کمیسیون اقتصادی ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: احتمالا در این طرح موضوعاتی همچون شفاف‌سازی حوزه فعالیت رمز ارزها از صدور مجوز تا تولید و نظارت مدنظر قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس اظهار کرد: هدف از قانونی شدن ارزهای دیجیتال این است که مانند موسسات مالی دارای شناسنامه باشند و تحت نظارت بانک مرکزی و نمایندگان آنها فعالیت کنند و میزان ورود و خروج ارز مشخص باشد.

نظر شما