شناسهٔ خبر: 169333 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افتتاح پایانه بار و مسافر مرز پیشین بعد از ۷۰ سال انتظار

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر، بمپور، دلگان، سرباز،فنوج و راسک و بخش‌های آشار و لاشار و آهوران در مجلس، ضمن اعلام خبر افتتاح پایانه بار و مسافر مرز پیشین از این اقدام به عنوان ایجاد دروازه جدید و مهم تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان یاد کرد که در سال‌های آتی باعث آبادانی این منطقه خواهد شد.

به گزارش «نماینده» عبدالناصر درخشان در تشریح جزییات افتتاح پایانه بار و مسافر مرز پیشین، گفت: این پایانه مرزی پس از ۷۰ سال انتظار، امروز(چهارشنبه اول اردیبهشت ماه) با حضور وزرای راه و شهرسازی و کشور و تعدادی از مقامات پاکستانی افتتاح شد.

نماینده مردم ایرانشهر، بمپور، دلگان، سرباز، فنوج و راسک و بخش‌های آشار و لاشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما این موضوع را به عنوان مطالبه جدی مردم  شهرستان‌های راسک و سرباز به‌ویژه بخش مرزی پیشین، بارها در مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم و بالاخره آنچه که مستحقش بودیم به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته  مرز تاریخی پیشین که در دهه‌های اخیر مسیر تردد مسافران و منبع امرار معاش هزاران نفر از اهالی شهرستان‌های ایرانشهر و قصرقند و فنوج و سرباز و دلگان، نیکشهر و راسک و بمپور بود به دلیل نگاه ویژه دولت‌های ایران و پاکستان به مرز مهم ریمدان، به فراموشی سپرده شده بود.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به آثار مثبت ایجاد این پایانه مرزی در حوزه انتخابیه‌اش، یادآور شد: با بهره‌برداری از پایانه بار و مسافر نه تنها تردد قانومند مردم از این مسیر با سهولت انجام خواهد شد، بلکه همانند پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک، دروازه جدید و مهم تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان گشوده می‌شود و طبیعتا در سال‌های پیش رو شاهد آبادانی منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم ایرانشهر، بمپور، دلگان، سرباز، فنوج و راسک و بخش های آشار و لاشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ایرانشهر از نظر وسعت بزرگترین حوزه انتخابیه کشور بوده که مساحت آن بیش از ۵۷ هزار کیلومتر مربع است و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، ضمن اینکه قطعا بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این پایانه مرزی بهره‌مند خواهند شد

نظر شما