شناسهٔ خبر: 169332 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حرف از واکسن پولی کرونا عدالت بهداشتی را زیر سئوال می برد

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: فروش واکسن به تعدادی از افراد که شرایط مادی مناسبی دارند عدالت بهداشتی را زیر سوال می برد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری با تاکید بر اینکه تزریق واکسن باید رایگان باشد، گفت: وظیفه حاکمیت دولت‌ها است در شرایط اپیدمی کرونا واکسن را تهیه کرده و در اختیار عموم قرار دهند اگر بنا به دلایلی توانایی تهیه آن را ندارد با کمک بخش خصوصی باید واکسن را تهیه کرد و مردم را رایگان واکسیناسیون کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم افزود: وضع بسیاری از استان‌های کشور قرمز و حتی برخی مانند تهران شرایط بحرانی است. تعداد زیادی از بیمارستان‌ها جای خالی برای بیماران غیرکرونایی ندارند. کادر درمانی خسته و مردم بی‌دفاع هستند، در این شرایط اخبار شنیده می‌شود مبنی بر واکسیناسیون پولی در کشور، که اگر قرار باشد واکسن به عده‌ای که شرایط مادی مساعدی دارند برسد و گروهی دیگر در صف نوبت دریافت منتظر بمانند صد در صد مخالف این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: واکسینه شدن تعدادی که شرایط مادی خوبی دارند باز تاثیری در کاهش میزان مبتلایان نخواهد داشت چون تعداد کمی از افراد توانایی خرید آن را پیدا می‌کنند.

دلالی جان، به بهانه واکسن کرونا در بازار ناصر خسر

در پیک چهارم کرونا عالم و آدم را مقصر دانستید جز خودتان را؛ مردم را ببخشید که ستاد ملی کرونا سفر را ممنوع نکرد

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فروش واکسن به تعدادی از افراد که شرایط مناسب مادی دارند عدالت بهداشتی را زیر سوال می‌برد و باعث نارضایتی عمومی خواهد شد و منجر به ایجاد فضای روانی ناخوشایندی در کشور می‌شود.

نظر شما