شناسهٔ خبر: 169325 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اکبری: هر توافقی با خودروسازان خارجی باید به تصویب مجلس برسد

اکبری تالارپشتی1 رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر فرض بر این باشد که خودروسازان و برندهای غربی بخواهند به کشورمان بازگردند باید آن‌چه سیاست کشور ما است را اجرایی کنند و با سرمایه‌گذاران داخلی هماهنگ و تکنولوژی و سرمایه بیاورند.


به گزارش«نمایند» عزت الله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه‌هایی درباره زمینه‌های بازگشت خودروسازان و برندهای خارجی به ایران پس از توافقات احتمالی برای بازگشت آمریکا به برجام، گفت: با توجه به بدعهدی‌های که غربی‌ها تاکنون داشتند هر توافقی که بخواهد صورت بگیرد، باید مجلس در جریان آن باشد و آن را تصویب کند.

وی با بیان اینکه مجلس این بار اجازه بد عهدی به غربی‌ها نخواهد داد، ادامه داد: اگر فرض بر این باشد که خودروسازان و برندهای غربی بخواهند به کشورمان بازگردند باید آن‌چه سیاست کشور ما است را اجرایی کنند و با سرمایه‌گذاران داخلی هماهنگ شوند و تکنولوژی و سرمایه بیاورند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه حضور پرندها و خودروسازان خارجی نباید باعث تضعیف تولید و دانش داخلی شود، افزود: قطعاً مجلس اجازه تضعیف تولید داخل را نخواهد داد و باید غربی‌ها بر اساس سیاست و قواعد داخلی کشورمان عمل کنند.

اکبری با تاکید بر اینکه نباید از حضور برندها و خودروسازان در کشورمان ذوق‌زده شویم، اظهار داشت: این نمی‌شود که غربی‌ها به کشور ما بیایند و هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند و هر وقت که دلشان خواست بروند و به اقتصاد کشور آسیب بزنند.

وی با بیان اینکه برای بازگشت خودروسازان به کشور ما نیازمند قانون نیستیم، گفت: هر شرکت یا برند خارجی که وارد کشورمان می‌شود و سرمایه‌گذاری می‌کند باید در جهت تولید داخلی باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید تضامین لازم برای تقویت تولید داخلی و انتقال تکنولوژی به کشورمان از غربی‌ها برای بازگشت به کشورمان گرفته شود، اظهار داشت: نباید تاوان بدعهدی های غربیها را مردم پرداخت کنند و بر اساس استانداردهای که ما داریم باید آنها عمل کنند.

اکبری عنوان کرد: در بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی داخلی داریم همه نگران واردات کالاهای غیرضرور به بهانه برداشتن تحریم ها هستند،دولت باید مراقب باشد،که تولیدکنندگان داخلی نه تنها آسیب نبیند بلکه بتواند کالاهای خود را صادر نماید و از بازار جهانی سهمی ببرند،در هر صورت برداشتن تحریمها باید به نفع تولیدکنندگان داخلی باشد نه اینکه به ضررشان باشد.

نظر شما