شناسهٔ خبر: 169322 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تدوین طرح مدافعان سلامت برای پشتیبانی از کادر درمان کرونا در مجلس/ ارائه تسهیلات ویژه به کادر درمان از سهمیه استخدامی تا تامین مسکن و وام خرید خودرو

کادر درمان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح مدافعان سلامت برای پشتیبانی از کادر درمان کرونا در مجلس خبر داد و گفت: در این طرح تسهیلات ویژه‌ای برای حمایت و پشتیبانی از کادر درمانی در نظر گرفته شده است و امیدواریم با اجرای آن به مفهوم‌ایثارگری در مقابله با کرونا رسمیت  داده شود.

‌به گزارش «نماینده» سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در آیین رونمایی از طرح مدافعین سلامت که در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: بعد از اینکه بنده  به عنوان یکی از اعضای ستاد علمی کرونا انتخاب شدم، آقای دکتر کیانی از طرف بنده به استان‌های مختلف کشور سفر کردند تا از  اقدامات و خدمات بهداشتی و درمانی که در خصوص کرونا در حال انجام است، گزارشی  بدهند.   

وی ادامه داد: یکی از مواردمهمی که بعد از نظارت‌ها  و سرکشی‌ها متوجه شدیم این بود که به کادر درمان کرونا توجه چندانی نمی شود. وقتی می گوییم کادر بهداشت و درمان؛ مشغول مجاهدت هستند ما باید  از آنها پشتیبانی هایی انجام دهیم  و آنها بدانند مجلس و دولت به فکرشان هستند و به وضعیت آنها رسیدگی می‌کنند.  

نائب رئیس اول مجلس گفت: برخی از مدافعان سلامت که در زمان شیوع کرونا در حال خدمات رسانی هستند، نیروی انسانی موقت هستند که در جای سخت کار می کنند و امیدی به آینده کاریشان هم ندارند؛ لذا با کمک جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس و دوستان طرحی  آماده شد، تا انجام وظیفه اندکی نسبت به مدافعلان سلامت انجام دهیم.  

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ما را به حوزه فعالیت مدافعان سلامت به‌عنوان حوزه جهادی توجه داده‌اند، گفت: طرح مدافعان سلامت، شامل این است که  ایثارگران مدافعان سلامت شامل چه افرادی می شود و چه سازمان هایی مشمول خدمات رسانی به این عزیزان هستند.  

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در طرح مدافعان سلامت، خدماتی در نظر گرفته شده است ازجمله، تامین مسکن که خدمات تامین زمین و مسکن، واگذاری مسکن اجاره به شرط تملیک و روش های مختلف در حوزه مسکن،   برای جامعه هدف یا همان ایثارگران و خانواده های شهدای مدافع سلامت مورد توجه قرار می‌گیرد.  

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  گروه دوم تسهیلاتی که  در این طرح مدافعان سلامت  در نظرگرفته شده است،   اینکه همه  موارد بهداشتی درمانی گروه هدف، شامل بیمه می شود. هزینه های آنها صددر صد به صورت بیمه سلامت  پرداخت شود.

وی گفت: دستگاه های مرتبط هم موظف به تامین این امکانات و خدمات برای خانواده های شهدای مدافع سلامت و ایثارگران هستند؛ برخی از افراد هم که مشمول بنیاد شهید می شوند، همچنین خدمات بهزیستی  برای فرزندان این افراد تامین می شود ونهایتا هم خدمات مشاوره مددکاری برای خود و خانواده مدافعان سلامت در نظرگرفته‌می‌شود.  

قاضی زاده بیان کرد: یکی دیگر از تسهیلات در نظرگرفته شده برای مدافعان سلامت، تسهیلات اداری و استخدامی است که ۱۰ درصد ظرفیت استخدامی نیروهای مورد نیاز خصوصا وزارت بهداشت  باید به این افراد اختصاص داده شود، همچنین اعضای خانواده های مدافعان سلامت که از کرونا بشهادت رسیدند به صورت پیمانی و آزمایشی هستند شامل این استخدامها می شوند. این تسهیلات شامل  مدافعان سلامتی که زمان خدمت ۶ ماه متوالی و ۹ماه متناوب  را داشتند، می شود.  

نائب رئیس مجلس گفت: اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت دکترای تخصصی وفرصت های مطالعاتی واستخدام‌هیات علمی هم  به عنوان سهمیه در نظر گرفته شده است.   

وی بیان کرد: یکی‌  دیگر از این تسهیلات، اعطای تسهیلات بانکی با نرخ ۴ در صد و  پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای تهیه ماشین و وسایل منزل  برای مدافعان سلامت است.  

قاضی زاده هاشمی تصریح‌ کرد:  در طرح مدافعان سلامت، یک نوع معادل سازی برای شهدای مدافع سلامت و خانواده درجه یک و افرادی که ۶تا ۹ ماه فعال بودند و همچنین افرادی که از کار افتاده هستند، صورت گرفته است.   

وی بیان‌داشت: در این طرح بنا بر تسهیلات در نظرگرفته شده، به سازمان هایی همچون امور ایثارگران، وزارت بهداشت  درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی مسئولیت داده شده است.  

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با اجرای طرح‌ مدافعان سلامت به مفهوم‌ایثارگری در مقابله با کرونا رسمیت  داده شود و یک قدم‌ ناچیزی در جهت پاسداشت ایثارگران حوزه سلامت برداریم. /

نظر شما