شناسهٔ خبر: 169318 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقای وزیر تعاون! علت اصرار ۴۰ ساله بر خام فروشی معادن چیست؟

زن در معدن نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس گفت: آقای وزیر!علت اصرار  ۴۰ ساله بر خام فروشی معادن چیست؟ پشتیبانی از تولید پیشکش؛ چرا خود مانع جهش فرآوری هستید.

به گزارش «نماینده» صمداله محمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: لازم می‌دانم از حسن اعتمادی که مردم عزیز حوزه انتخابیه اینجانب به فرزند خودشان برای حضور در خانه ملت داشتند، صمیمانه سپاسگزاری کنم، امیدوارم با دعای خیر این مردم فهیم و شهیدپرور توفیق امانت‌داری داشته باشم.

وی ادامه داد: افتخار دارم به نمایندگی از مردم عزیز و نجیب شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، مهد انسان های توانمند، علمی، نخبه و معنوی که نمونه بارزشان سردار بی تکرار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز است؛ یادآور رشادت های مردم سه شهرستان، در دوران دفاع مقدس به ویژه مردم سلحشور گُنجان دومین روستای نمونه شهید داده کشوری؛ ستاره معنوی پرمعنای مقاومت و مردم خونگرم سرزمین خوشه های طلایی بیان مطلب داشته باشم. شهادت سردارحجازی را تسلیت می گویم.

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس تاکید کرد: سالها است کلیدواژه و فرمان مقام معظم رهبری اشتغال، معیشت، تولید و اقتصاد است و همه را از اولویت‌های کشور و کلید حل مشکلات را تولید ملی معرفی می فرمایند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه مطرح کرد: با توجه به اینکه دست اندرکاران اجرایی و دولت مسئول مانع زدایی ها و پشتیبانی هستند و با توجه به شرایط سخت معیشتی و اقتصادی خانوارها، ضرورت دارد دولت تلاش پایانی خود را برای تولید و حل مشکلات مردم به کار بندد.

محمدی با اشاره به موضوع برجام بیان کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب سه کشور اروپایی و آمریکا که همه تعهدات برجام را زیر پا گذاشتند؛ حق ندارند شرط و شروط بگذارند.  آنها به هیچ کدام از تعهداتشان عمل نکرده اند.

وی ادامه داد:مجلس با تمام وجود از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام در مقابل اقدام، رفع تحریم در مقابل ایفای تعهدات حمایت می‌کند؛ لذا دولت باید نسبت به تعیین تکلیف تحریم‌ها اقدام و از فرسایشی شدن مذاکرات پرهیز کند.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس در ادامه به نکات مهمی درباره حوزه انتخابیه اشاره کرد و افزود: آقای رئیس جمهور! سرمازدگی محصولات کشاورزی و  کاهش شدید قیمت محصولات کشاورزی درکشور مضاف بر خشکسالی های اخیر؛ کشاورزان، دامداران و زنبورداران را نابود کرده است. ضرورت دارد با اجرای قانون، نسبت به امهال تسهیلات کشاورزی، پرداخت تسهیلات کم بهره در درازمدت و مساعدت صندوق بیمه محصولات کشاورزی به داد این قشر زحمتکش برسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم، مطرح کرد: آقای رئیس جمهور؛ قیمت تعیین شده گندم از قیمت خوراک دام هم پایین‌تر است؛ با اصلاح قیمت گندم رضایت کشاورزان پرتوان که در تامین نیاز کالای استراتژیک یک کشور نقش داشته‌اند را به دست آورید.

محمدی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور؛ اگر تامین نهاده‌های دامی عشایر با سرعت انجام نشود، تلفات سنگینی بر دام عشایر وارد می‌شود به تنها درخواست عشایر مظلوم توجه کنید.

وی خطاب به وزیر کار گفت: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ ضمن تشکر از دستور جنابعالی مبنی بر اجرای پروژه پروکروم توسط شرکت معادن اسفندقه؛ متاسفانه علیرغم دستور جنابعالی و پیگیری‌های مکرر، اراده‌ای در مدیران صندوق بازنشستگی فولاد که ۵۱ درصد سهام آن را در اختیار دارند؛ دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد خام‌فروشی در معادن اسفندقه به یک اصل لایتغیر تبدیل شده است.

محمدی در ادامه تاکید کرد: آقای وزیر! علت اصرار  ۴۰ ساله بر خام فروشی چیست؟  چه توجیهی برای پایین بودن میزان تولید در سال جهش تولید دارند؟ پشتیبانی از تولید پیشکش؛ چرا خود مانع جهش فرآوری هستند؟ در زمین چه کسی یا چه کسانی بازی می کنند؟ در صورت عدم توجه و اقدام مناسب تحقیق و تفحص در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی با تذکر به وزیر نیرو مطرح کرد: با تشکر از اعزام تیم کارشناسی در هفته گذشته به شهرستان‌های حوزه انتخابیه، جهت تامین آب شرب روستاهای سه شهرستان؛ بزرگ‌ترین معضل مردم نبود آب شرب سالم بوده؛  اقدام عاجل مطالبه جدی مردم است. اجرای شبکه فاضلاب بافت، رابر و ارزوئیه از اولویت ها و مطالبات مردم است که باید توجه شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: آقای وزیر؛ تامین آب،  برق و زیرساخت وظیفه حاکمیت است؛ به دلیل عدم وجود آب و برق برای مصرف صنعت، زمینه حضور سرمایه‌گذار فراهم نیست، با توجه به ظرفیت‌های معدنی و صنعتی حوزه انتخابیه لزوم اجرای زیرساخت‌های لازم و ضروری است.

وی افزود: آقای وزیر؛ پرکردن چاههای کشاورزی یعنی خفه کردن مردمی که تمام دارایی و درآمدشان از همین محل است؛ درخواست بنده ضابطه مندکردن این موضوع است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم  خطاب به وزیر راه گفت: آقای اسلامی؛ آیا سزاوار است به دلیل توزیع نامتوازن و ناعادلانه بودجه از سنوات گذشته تاکنون، باند دوم راه های بین شهری و روستایی و پل‌های حیاتی بعد از گذشت هجده سال از پیوست قانون اندر خم یک کوچه باشد؟ از شرکت ملی مس به خاطر تامین مالی احداث جاده دسترس به معادن راور به سمت کرمان، تشکر می کنم.

محمدی ادامه داد: نمایندگان محترم؛ لایحه رتبه‌بندی معلمان تامین کننده مطالبات فرهنگیان نیست، انتظار جامعه بزرگ و اندیشمند فرهنگی کشور از کمیسیون و مجلس این است که با انجام اصلاحات اساسی زمینه تحقق اقدام جدی، ماندگار و تاثیرگذار را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات؛ منتظر تحقق وعده حضور شما و مدیریت میدانی برای حل مشکل آنتن دهی، اینترنت و تلفن ثابت هستیم.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس تاکید کرد: وزیرصنعت؛ ضمن تشکر از سرمایه گذاران بخش فولاد در شهرستان، انتظار داریم با حمایت و دستور شما برای تکمیل و توسعه زنجیره فولاد و صدور مجوزهای لازم به منظور حل مشکل جوانان اقدام جدی به عمل آید، از مدیر جوان و پیگیر شرکت معدنی گل گهر به دلیل آمادگی سرمایه گذار تشکر می کنم.

نظر شما