شناسهٔ خبر: 169309 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مردم پیرانشهر و سردشت در کنار سدها از کم آبی رنج می برند

حسین پور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس از کمبود آب شرب و کشاورزی در حوزه انتخابیه گلایه کرد و گفت: مردم پیرانشهر و سردشت در کنار سدها از کم آبی رنج می برند.

به گزارش «نماینده» کمال حسین پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی طی تذکری  شفاهی خطاب به وزیر نیرو گفت: آیا در جریان هستید که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، مردم برای تامین آب شرب و دفع فاضلاب مشکل دارند؟ در شهرستان های پیرانشهر و سردشت و روستاهای آنها علی رغم وجود سدهای متعدد، شرکت آبفای استان و شرکت آبفای شهرستان در تامین آب شرب کوتاهی می کنند!

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی از روستاها با ۵۰ خانوار، مردم برای تامین آب شرب مورد نیاز خود مجبور هستند به کوه ها بروند، چرا برای همه شهرها بودجه است، ولی برای مناطق محروم کشور، پیرانشهر، سردشت و سایر مرزنشینان بودجه ای وجود ندارد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نباید در تامین آب شرب و کشاورزی مردم پیرانشهر و سردشت مشکلی وجود داشته باشد، عنوان کرد: در شهرستان های سردشت و پیرانشهر سد وجود دارد، اما در تامین آب شرب مورد نیاز و آب کشاورزی مشکلاتی را شاهدیم. هر چه سریعتر دستور دهید تا این مشکل برطرف شود.

حسین پور با بیان اینکه به بهانه روزهای پایانی دولت، مردم نباید در تامین آب شرب و کشاورزی دچار مشکل باشند، گفت: آب به کیلومترها دورتر منتقل می شود، اما مردم پیرانشهر و سردشت علی رغم فاصله چند کیلومتری با سدها، از داشتن نعمت آب محرومند و به حاشیه شهرها کوچ می کنند.

نظر شما