شناسهٔ خبر: 169302 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان استانی در مرکز پژوهش‌های مجلس

عسگری این مرکز باید از ظرفیت نخبگان استانی استفاده و به عنوان یک مرکز تولید فکر مسائل و معضلات را اولویت‌بندی و به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع دهد.

به گزارش «نماینده» مهدی عسگری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحات رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درباره عملکرد این سازمان،  گفت: با توجه به اینکه با تکثر معضلات و مسائل روز در کشور مواجهیم، انتظار است که مرکز پژوهش‌ها نقش فعالتری در حوزه جمع سپاری و جمع‌اندیشی داشته باشد و بتواند آنها را به نمایندگان منتقل کند. لازمه این کار فربه‌تر کردن سازمان مرکز پژوهش‌ها نیست بلکه لازم است کار ستادی و چابک‌سازی انجام شود تا مرکز به عنوان حلقه وصلی به شبکه نخبگان و اندیشکده‌ها متصل شود و بتواند با ساز و کار در حوزه‌های تخصصی نظر خود را به کمیسیون‌های مجلس ارائه کند. ادامه این روش و توسعه بیشتر این مرکز موجب پاسخگویی به نیاز مجلس نخواهد شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس مرکز پژوهش‌ها در توضیحات خود از ورود به معضلات استانی خبر داد، در این زمینه مرکز پژوهش‌ها باید از شبکه نخبگان استانی و از اندیشمندان در سطح استان استفاده کند و نظرات و ایده‌های آنها را به نمایندگان منتقل کند.

وی یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس باید از نقش انفعالی به فعال برسد و صرفآً منتظر طرح و لایحه برای ایراد نظرات نباشد بلکه به عنوان یک مرکز تولید فکر مسائل را شناسایی کند تا معضلات اولویت‌بندی شود و راهکارهای آن به مجلس و کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شود.

نظر شما