شناسهٔ خبر: 169288 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مصوبه مجلس برای تبدیل وضعیت ایثارگران بدون شرکت در آزمون باید اجرا شود

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه مجلس همزمان با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ ایرادی که شورای نگهبان به استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران وارد دانسته بود را رفع کرده و اعتبارات آن را تعیین کرده است، افزود: این نیروها باید بدون شرکت در آزمون به رسمی تبدیل وضعیت شوند.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی با اشاره به زمان اجرای مصوبه مجلس پیرامون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگران، گفت: بر اساس بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و ماده ۱۱۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت موظف است تا پایان اجرای قانون برنامه ششم توسعه، نیروهای شرکتی، طرحی و قراردادی ایثارگر را بدون برگزاری آزمون به رسمی تبدیل وضعیت کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت به این مهم عمل نکرد، بنابراین ما در قالب استفساریه در دو مرحله به این موضوع پرداختیم به این صورت که یکبار توسط کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و یکبار نیز توسط کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نتیجه هر دو مرحله این شد که تبدیل وضعیت این نیروها از شرکتی به رسمی باید در کوتاهترین زمان ممکن صورت بگیرد، اما باز هم دولت خلاف واقع آزمون برگزار کرده و در این زمینه گزینشی عمل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: مصوبه کمیسیون اجتماعی برای تایید به شورای نگهبان فرستاده شد و بعد از بررسی‌های صورت گرفته به دلیل بار مالی که برای دولت ایجاد می‌کرد در زمره اصل ۷۵ قانون اساسی قرار گرفت، بنابراین ما برای رفع این مشکل در زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مصوبه جدیدی داشتیم و اعتبارات این بخش را هم تعیین کردیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شورای نگهبان این مصوبه جدید مجلس را تایید کرده است، بنابراین به زودی ابلاغ می‌شود و این قانون باید به این صورت که نیروهای طرحی، ساعتی، شرکتی و تمام مواردی که در ماده ۳ قانون جامع ایثارگران به آن اشاره شده است تبدیل وضعیت شوند، اجرا شود.

نظر شما