شناسهٔ خبر: 169274 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فقط ۱۰ درصد از داوطلبان انتخابات شوراها رد صلاحیت شدند

غلامرضا نوری سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اعضای ستاد انتخابات وزارت کشور تا این مرحله، حدود ۱۰ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رد صلاحیت شدند.

به گزارش«نماینده» غلامرضا نوری قزلجه سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز یکشنبه (29 فروردین) این فراکسیون اظهار داشت: در این جلسه که با حضور محمد جواد کولیوند  قائم مقام وزیر کشور و عضو ستاد انتخابات کشور، موسوی مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر ستاد انتخابات برگزار شد، نمایندگان عضو فراکسیون دغدغه های خود را درباره مشارکت مردم، ثبت نام ها، تائید صلاحیت‌ها، تبلیغات انتخاباتی، روند مراحل قانونی انتخابات، نحوه رای گیری در شرایط کرونایی مطرح کردند. سپس اعضای ستاد انتخابات حاضر در جلسه درخصوص مطالب مطرح شده نکاتی را بیان کردند. 

وی ادامه داد: در نشست صبح امروز آماری از ثبت نام در انتخابات های پیش رو نیز مطرح شد که حاکی از ثبت نام حدود  52 هزار نفر در شورای های شهر و حدود 247 هزار نفر در انتخابات شورای روستا ثبت نام کرده اند که حدود 46 درصد از ثبت نام ها به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام شده است.

وی افزود: 877 نفر در شش حوزه نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 88 نفر در 4 حوزه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند اما نکته قابل توجه این است کع آمار ثبت نام در شوراهای روستا نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرده است، اگر چه در تعدادی از شهرهای کشور حد نصاب در وضعیت شکننده بوده و با انصراف نفراتی، احتمال عدم برگزاری انتخابات در تعداد محدودی از شهرهای های کوچک وجود دارد. حدود 10 درصد از داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این مرحله پس از استعلام از مراجع چهارگانه رد صلاحیت شدند.

نظر شما