شناسهٔ خبر: 169273 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یکی از برکات دولت رشد آفت باج گیری در فضای مجازی است/لزوم برخورد با مهندسی انتخابات شوراها توسط برخی فرصت طلبان

فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس ضمن انتقاد از دولت به دلیل رشد آفت باج گیری فضای مجازی در کشور، گفت: هنوز ۲ ماه مانده به انتخابات افرادی در پشت تریبون های باج گیران در فضای مجازی می خواهند انتخابات شوراها را مهندسی کنند.

به گزارش «نماینده» سیدمهدی فرشادان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، طی تذکر شفاهی گفت: متاسفانه فضای مجازی کشور از یک جهاتی واقعا رها شده است، باید افراد مسئول نظارت خود را در این مورد بیشتر کنند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مدیریت و نظارت بر فضای مجازی، خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از برکات دولت کریمه جنابعالی، رشد آفت باج گیری در فضای مجازی است و شما توانایی کنترل آن را ندارید و یا نمی خواهید داشته باشید.

وی ادامه داد: روی سخن من با مدیران فضای مجازی کشور است، چه نهادی مسئول جلوگیری از تهمت ها و هجمه های افراد معلوم الحال به شخصیت ها، افراد و چهره ها و اعضای هیات نظارت بر انتخابات است؟

فرشادان تاکید کرد: لطفا مسئولان ناکارآمد کردستان را از خواب بیدار کنید، هنوز ۲ ماه به انتخابات باقی مانده اما افراد که خود را در پشت تعداد اندک شمار تریبون های باجگیر در فضای مجازی و افراد فرصت طلب پنهان کرده اند می خواهند انتخابات شوراهای شهر و روستا را مهندسی کرده تا افراد پاکدست، متخصص و متعهد از گردونه رقابت خارج شده و برخی از داوطلبان و اعضای شورای فعلی که دارای کارنامه موهوم و ضعیف هستند بر مسند باقی بمانند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان ورشکسته گان سیاسی با تکیه بر برخی کانال ها درصدد منحرف کردن رأی هیات نظارت و به حاشیه راندن جایگاه، اشخاص و نهادهای نظارتی هستند، عده ای ناکارآمد در آستانه انتخابات به دنبال فضاسازی برای رسیدن به کرسی های محلی بوده و در یک رقابت نابرابر باعث فرصت سوزی افراد شریف و دلسوز می شوند.

وی اظهار کرد: براین  اساس تا زمانی که وکیل مردم شریف کرد و کردستان باشم در جهت نهادینه سازی گفتمان توسعه در کردستان به پادوهای سیاسی، فرصت طلبان و باجگیران محلی باج نخواهم داد و هزینه توسعه کردستان و خدمت به آب و خاک این استان را هرچه باشد حتی جانم را خواهم پرداخت.

فرشادان در ادامه بیان کرد: لازم است بدانید دستگاه های نظارتی و بازرسی اجازه دارند از پایبندی افراد به قانون تقدیر کنند نه از باج گیران سیاسی، گردن همه ما در مقابل قانون باید از مو نازک تر باشد. پرونده سیاسی و اقتصادی افراد را به مراجع قانونی تحویل دهید نه باج گیران.

نظر شما