شناسهٔ خبر: 169267 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کشاورزی غرب استان گیلان قربانی کاهلی مسئولان دولت شده است

حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش در مجلس خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان به وضعیت کشاورزی استان گیلان شد.

به گزارش «نماینده» حسن محمدیاری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک روز ارتش و فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: متأسفانه در فصل کشاورزی با کاهلی مسئولان به خصوص در حوزه ترمیم سردهنه‌ها مواجه هستیم.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در ادامه انتقاد کرد: این چه آفتی است که به جان مسئولان افتاده که با پایان یافتن دوره دوازدهم و هر چه به انتهای کار دولت نزدیک می‌شویم، هیچ اهتمامی از آنها در حوزه کشاورزی نمی‌بینیم.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص صد میلیارد تومان برای کشاورزی غرب استان گیلان عنوان کرد: اکنون بهترین زمان است که با تخصیص این مبلغ به داد کشاورزان منطقه برسند که خشکسالی و کمبود آب در این منطقه بیداد کرده است اما هیچ انگیزه‌ای در دولت دیده نمی‌شود.

محمدیاری در ادامه با اشاره به مشکلات تأمین مصالح بیان داشت: وزارت صمت باید نسبت به صدور مجوز برای برداشت از معادن کوهی در استان گیلان اقدام کند تا کمبود مصالح به خصوص آنهایی که در کارخانجات میان دست و پایین دست استفاده می‌شوند، جبران شود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در رسانه ملی خاطر نشان کرد: ارز لازم برای واردات واکسن کرونا به هلال احمر داده شده اما هیچ اهتمامی از ناحیه این سازمان صورت نگرفته و مردم دچار آسیب مضاعف شده‌اند که باید رسیدگی شود. 

نظر شما