شناسهٔ خبر: 169265 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازسازی نظام تدوین کشور باعث تقویت شأن تقنینی مجلس می‌شود

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه نهاد قانونگذاری در تمام دنیا جهت دهنده مسیر توسعه است، گفت: قوانین باید تسریع کننده حرکت سایر قوا برای مدیریت استراتژیک و فرایندها جهت ایجاد تعادل میان مطالبات و انتظارات مردم با منابع موجود در کشور باشد.

به گزارش «نماینده» یحیی ابراهیمی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه ۲۹ فروردین ماه) در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک فرا رسیدن روز ارتش و تشکر از وزیر بهداشت و کادر درمان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا بودند، گفت: امروز در راهی پر فراز و نشیب و فرصتی کوتاه برای خدمت به مردم و امانت داری از رأی آنها قرار داریم از این رو همواره بهتر است خود را در مسیری که گام بر می داریم، محاسبه کرده تا جز در مسیری که مردم و قانون برای ما مشخص کرده قرار نگیریم.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همه واقف هستیم قانونگذاری آغاز فرایند اداره کشور به سمت حکمرانی مطلوب است، عنوان کرد: نهاد قانونگذاری در تمام دنیا می تواند جهت دهنده به مسیر توسعه باشد و قوانین باید تسریع کننده حرکت سایر قوا برای مدیریت استراتژیک و فرایندها جهت ایجاد تعادل میان مطالبات و انتظارات مردم با منابع موجود در کشور باشد تا هیچگاه رفاه و آرامش مردم فدای خطای قانونگذاری ما نشود.

وی افزود: اولین پیشنهاد اینجانب به عنوان نماینده همه مردم به همکاران خود بازسازی نظام تدوین کشور از طریق تقویت شأن تقنینی در این دوره از مجلس است.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: امروز به عنوان فرزند کوچکی از دیار مردمان صبور و سختکوش لرستان از دیار سلسله و دلفان و قهرمانان بی بدیل لحظه های رزم که در زمان دفاع مقدس سلحشور میدان خطابشان می کردیم، اما بی نصیب از نگاه ویژه در دوران بعد از جنگ و از دیار دشت های حاصلخیز و پرآب اما تشنه با شما سخن می گویم که بی تدبیری عده ای، امید مردم را ناامید کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: محرومیت لرستان نه با سازندگی دولت سازندگی آباد شد و نه اصلاحات توانست گامی در جهت اصلاح محرومیت و التیام دردهای کهنه اش بردارد و نه مهری از مهرورزان دید و نه کلید تدبیر توانست قفل فقر و محرومیت آن را باز کند.

وی اضافه کرد: مادرانی که تا دیروز نان و لباس رزمندگان را تأمین می کردند امروز زنان کار در میادین کار هستند؛ ای کاش می توانستم در این زمان کم که به بنده اختصاص داده شده به جای حرف و سخنرانی، مویه ای بر بدبختی های لرستان می خواندم.

ابراهیمی همچنین با بیان اینکه اجازه دهید این دوره از مجلس نقطه عطفی برای توسعه همه جانبه کشور باشد، اظهار داشت: حال که این مجلس نام مجلس انقلابی به خود گرفته نباید اجازه دهیم مردم دیار لرستان مثل دهه های گذشته از سفره انقلاب کم بهره باشند.

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در ادامه خطاب به رئیس مجلس افزود: همچنان که استحضار دارید طرح دو فوریتی مبنی بر دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با امضای ۲۰۸ نفر از نمایندگان تدوین و تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است ولی تا کنون اعلام وصول نشده لذا تقاضا دارم هرچه سریع تر این موضوع از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شود تا در مسیر بررسی و تصویب قرار گیرد.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: استان لرستان به ویژه شهرستان های دلفان و سلسله در جریان سیل سال ۹۸ اکثر پل ها و زیرساخت های خود را از دست داد. سیل در این استان، پایتخت پل های تاریخی ایران، از بی تدبیری مسئولان خسارات فراوانی به مهم ترین پل های تاریخی وارد شد که پل کشکان فروریخت و پل شکسته در خود شکست و پل کاکارضا که در مسیر کریدوری شمال غرب به جنوب کشور است تخریب شد و تا کنون ۱۲ تن از هم وطنان کشته و ۱۲۵ نفر مجروح شده اند و هنوز پل ساخته نشده است لذا در اسرع وقت دستور تأمین اعتبار برای ساخت پل و مسیر کریدوری جاده ای قطعه دلفان به سمت هرسین داده شود.

ابراهیمی همچنین ادامه داد: به کجای این قصه عدالت است که در بودجه ۱۴۰۰ به دلیل اطلاعات غلط و ناقص وزارت راه درباره شبکه راه های روستایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار بدون آسفالت استان لرستان به کمیسیون تلفیق که ۷۴۹ کیلومتر گزارش شده که طبق این آمار، ۱۳۲ میلیارد تومان برآورد شده در حالی که میزان واقعی طول این جاده هزار و ۹۰۱ کیلومتر معادل ۳۳۵ میلیارد تومان باید مد نظر قرار می گرفت که این اختلاف باعث تضییع حق این استان محروم به خصوص شهرستان های دلفان و سلسله شده است لذا می خواهم نسبت به اصلاح اطلاعات آماری در اسرع وقت پیگیر حق تضییع شده این استان محروم باشید؛ همچنین از قالیباف و نوبخت نیز می خواهم این موضوع را در اسرع وقت بررسی و پیگیری کنند.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس در ادامه خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: استان لرستان با وجود ۱۳ میلیارد متر مکعب دبی خروجی آب و با بیش از ۹ هزار کیلومتر طول رودخانه های آن و سهم ۱۱ درصدی از کل آب های سطحی کشور و سومی استان پرباران کشور بودن، متأسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی و قطره چکانی، سال ها است مردم از مزایای سدها و شبکه فعلی بهره مند نیستند و هیچ طرح صنعتی قابل توجیه از طرح های توسعه استان لرستان نصیب مردم نشده و هیچ کدام از شهرها و روستاهای استان از منبع پایدار سد برای تأمین آب شرب استفاده نکرده و وابسته به منابع غیردامی هستند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کجای این قصه به عدالت نزدیک است که استانی با این همه منابع آب به علت عدم تخصیص آب، تنها ۲۳ درصد اراضی کشاورزی آن آبی باشد که این آمار در شهرستان دلفان کمتر از ۱۰ درصد در حالی که میانگین کشوری ۴۶ درصد است.

به گزارش خانه ملت،  امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به بخشی از اظهارات ابراهیمی درباره اعلام وصول دو فوریتی ها، گفت: دو فوریتی ها اعلام وصول نمی شود و هم اکنون ۵۸ دو فوریتی در نوبت است که نوبت شما ۵۲ است؛ یا باید دیگران نوبت خود را به شما بدهند و یا باید صبر کنید تا نوبتتان برسد. امضای دو فوریتی هر تعداد هم باشد همان ۱۵ امضا برای مطرح شدن کافی است.

نظر شما