شناسهٔ خبر: 169237 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راستی آزمایی اجرای تعهدات و برچیدن تحریم‌ها شرط لازم برای احیای برجام است

میر تاج الدینی نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: راستی آزمایی اجرای تعهدات و برچیدن تحریم‌ها شرط لازم برای احیای برجام است.

به گزارش «نماینده» سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان باید به هوش باشند، گفت: هر اقدامی بدون راستی آزمایی کامل نسبت به تعهدات آمریکا عبور از خط قرمز نظام است و مجلس به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی خبرها حکایت دارد آمریکا می خواهد همانند گذشته از سیاست نقد و نسیه استفاده کند؛ به عبارتی تعهدات ایران را نقد کند و تعهدات خودش را نسیه در نظر بگیرد و در این میان زمان برای احقاق حقوق ملت از بین برود.

وی ادامه داد: برخی از رسانه ها عنوان کردند آمریکا می خواهد بیانیه دهد که تحریم های ترامپ را لغو خواهد کرد و ایران نیز بیاینه خواهد داد که تعهدات برجامی اش را اجرایی می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در گذشته دولت عجله کرد و می توانست تحریم ها را گام به گام بردارد تا منافع‌مان تامین شود، افزود: این مهم در حالیست که باید قید راستی آزمایی درنظر گرفته شود که ایران پس از انجام این امر به اجرای تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک می پردازد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نخواهد شد؛ بنابراین اگر بخواهند در مذاکرات به شکل گذشته عمل شود، بدون شک برچیده شدن تحریم ها مشمول زمان خواهد شد.

نظر شما