شناسهٔ خبر: 169226 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری چین در قالب توافقنامه با ایران

شجاعی نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری چین در جریان امضای توافقنامه ۲۵ ساله خبر داد و گفت: طبق برنامه قرار است این ۴۰۰ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت‌ها و مسائل زیربنایی از جمله توسعه بنادر و راه‌ها هزینه شود.

به گزارش«نماینده» حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین گفت: این توافقنامه یک توافقنامه راهبردی است و طبق برنامه قرار است تا چین در ایران سرمایه‌گذاری داشته باشد.

وی افزود: چین در سطوح مختلف با کشورهای گوناگون توافقنامه‌هایی را دارد که امضای چنین توافقنامه‌ای با ایران نشان‌دهنده افزایش سطح همکاری‌های این کشور با جمهوری اسلامی ایران است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: طبق توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین بناست تا چین ۴۰۰ میلیارد دلار در مسائل زیربنایی از جمله توسعه بنادر و توسعه راه‌ها در ایران سرمایه‌گذاری کند.

شجاعی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد عصبانیت دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران از توافقنامه ایران با چین هستیم و همین مسأله خود نشان‌دهنده صحیح بودن و امضای چنین توافقنامه‌ای است .

وی افزود: امروز آمریکا از این نگران است که با امضای چنین توافقنامه‌ای دیگر تحریم ایران اثر و فایده‌ای نخواهد داشت و تحریم‌های آمریکا علیه ما تقریبا می‌توان گفت که بی‌اثر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: جزئیات توافقنامه ایران و چین به اطلاع مردم نرسیده و مردم سوالات زیادی در این زمینه دارند که البته سوالات و ابهامات آنها به حق نیز است.

وی خاطرنشان کرد: ‌اگر چه مردم از جزئیات این توافقنامه اطلاع خاصی ندارند همین قدر بدانند عصبانیت دشمنان ما از توافقنامه نشان از آن است که مسیر درستی را پیموده‌ایم.

شجاعی افزود: تمامی قراردادهای ذیل این توافقنامه در حوزه‌های مختلف باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و مجلس به طور دقیق پیگیر حقوق مردم در قراردادهای زیرمجموعه این توافقنامه ۲۵ ساله است.

نظر شما