شناسهٔ خبر: 169219 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهمرده: توافق با چین و نگاه به شرق تا حدودی تحریم‌های غربی‌ها را بی اثر می‌کند

دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس گفت: توافق با چین و نگاه ما به شرق تا حدودی تحریم‌های غربی‌ها را بی اثر می‌کند.

به گزارش«نماینده» حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقنامه ایران و چین گفت:‌ امضای این توافقنامه اقدامی مثبت است و تاکنون مسیر خوبی را طی کرده و در جهت منافع ما بوده است.

وی افزود: طبیعی است که در هر توافقنامه و هر قراردادی که ذیل آن امضا شود باید دقت لازم را داشت و در ادامه این مسیر در مورد توافقنامه ایران و چین به مرحله امضای قراردادهاست، باید دقت لازم صورت گیرد تا همین مسیر مثبت و مناسب ادامه یابد و ما تأمین منافع ملی کشورمان را در این مسیر داشته باشیم.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعی است که ما می‌خواهیم زندگی کنیم و نمی‌توانیم منتظر باشیم و ببینیم که غرب هر روز ما را تحریم کند و طبیعی است که راه دیگری را برای ادامه مسیر خود پیدا می‌کنیم و توافق با چین یکی از این راه‌هاست.

دهمرده خاطرنشان کرد: البته این نکته را باید مدنظر قرار داد که ما باید روی پای خودمان بایستیم و اتکا به غرب یا شرق کار اشتباهی است اما در این مرحله برای حرکت در مسیر خودکفایی قرارداد و همکاری با چین حرکت مناسبی است، اما همان طور که گفتم این قراردادها و این توافقنامه‌ها باید در مسیر خودکفایی ما باشد.

وی افزود: توافق ایران و چین به  غربی‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌های آنها ما را از ادامه مسیرمان بازنمی‌دارد و این توافقنامه و نگاه ما به شرق تا حدودی تحریم‌های غربی‌ها را بی اثر می‌کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ نگاه به شرق توازنی را در روابط خارجی ما ایجاد می‌کند و به غرب این پیام را می‌دهد که همه دنیا آمریکا و اروپا نیست و آنها نمی‌توانند برای ما نقش تعیین کننده داشته باشند.

نظر شما