شناسهٔ خبر: 169196 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

اکبری تالارپشتی : با دنیا کفتگو کنند ولی ظرفیت کشور را معطل نکنند / بانک ها تسهیلات را تدبیر کنند تا آسیب نبیند

اکبری رئیس کمیسیون صنایع گفت : گروه دیپلمات تشکیل دهید با دنیا با زبان خودشان گفتگو کند ولی ظرفیت کشور را معطل نکنند آنها دقیقا همین را می خواهند که ما را در امیدواری کاذب نگه دارند و استعداد جوانان کشور ما را سرکوب کنند واز طرف دیگر کار خودشان را می کنند

به گزارش«نماینده» عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از  «طرح محیا»«مانع زدایی و حمایت یکپارچه از تولید» بانک صادرات با اشاره به شعار سال «تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها » گفت :  در یدار نوروزی روسای کمیسیون های مجلسهشتم با رهبر معظم انقلاب ایشان فرمودند شعاری که برای سال انتخاب می کنند را چندماهی سربرگ می زنند سخنرانی می کنند و بعد چندماه فراموش می شود. این اقدام بانک صادرات اقدام عملی در راستای شعار سال رهبری است . از همه مسئولین می خواهیم با عمل به اقداماتی که مشکلات مردم را حل می کنند، تاسی کنند.

بانک ها تسهیلات را تدبیر کنند تا آسیب نبیند

رئیس کمیسیون صنایع در انتقاد از عملکرد تک بعدی بانک ها در حوزه صنعت و تولید گفت:  اینکه بانک ها به تولید کنندگان تسهیلات دهند و به هر دلیلی تولید کننده نتواند آن را برگردانند و مصادره کند و واحد حقوقی را مامور به فروش اموال شخص کند نتیجه آن نابودی صنعت و تولید است

وی افزود : بانک باید امور مردم را تدبیر کنیم بانک تسهیلات بدهد و در کنار آن از آسیب تسهیلات جلوگیری کند در آن حمایت از تولید است و تسهیلات را هم  نجات می دهد ولی اینکه بعد دادن تسهیلات تولید کننده را رها کند که به هرجا برسد همان روالی است که تا الان طی میشده و نتیجه مطلوبی نداشته است.

رئیس کمیسیون صنایع در انتقاد رئیس اتاق بازرگانی از تشکیل قرارگاه مرغ گفت: متاسفیم که این صحنه ها را می بینم و  دولت نسبت به این مسئله بی تفاوت است . وزیر صمت قبلی دربارۀ این مسئله از ما مشورت گرفتند، گفتم که شما نباید در مسائل گوشت، مرغ،تخم مرغ حرف بزنید این مسائل مربوط به روسای اتحادیه ها است و ربطی به دولت ندارد باید کار را به مردم سپرد دولت انجام این کار را بلد نیست به حرف ما گوش نکردند که کشور الان به این وضع دچار شده است .

اکبری در ادامه گفت:به وزیر کنونی هم گفته شد که گفتند کهبا وزیر جهاد کشاورزی به توافق رسیدند و تقسیم کار کردند و به عهده ی وزیر جهاد است که در جلسه ای با وزیر جهاد از این تصمیم ابراز خوشحالی کردم که فرمودند آقای رئیس جمهور مخالفت کردند و مانع شده اند جویا شدم که چرا دخالت کردند راه حل جایگزین دارند گفتند خیر که در صحن علنی به ایشان تذکر دادم که حق وتو دارید ولی اگر این کار را کردید پیشنهاد جایگزین دهید ، شرایطی که الان همه دارند این وضعیت را به سخره می گیرند

تحریم برای تولیدکنندگان فرصت سازی کرد

رئیس کمیسیون صنایع با بیان فرصت تحریم گفت: تحریم ها برای تولیدکنندگان ما بهترین فرصت بود خوشبختانه در بازدید از شهرک های صنعتی شاهد تولید انبوه هستم در ابتدای مجلس یازدهم در دعوت از وزیر امور خارجه خواستم ما را در مسیر جهش تولید حمایت کند و چهره سفارت خانه ها را اقتصادی کند

فعالین اقتصادی در خارج از کشور به سفارت خانه های ما رفت آمد نمی کنند که به اعتبارشان لطمه وارد نشود این رفتار برای کسانی که مسئول این کار هستند بسیار تاسف آور است ما باید بتوانیم به سرمایه گذاران تضمین دهیم که بتوانند در کشور سرمایه گذاری کنند.

به ایرانیان خارج ار کشور تضمین حفظ سرمایه دهیم

وی افزود : در گزارشی می خواندم که بالای 2200 هزار میلیارد نقدینگی سرمایه گذاران ایرانیان خارج از کشو است هنر این است همه بسیج شویم و این نقدینکی به سمت تولد وصادرات هدایت کنیم .

رئیس کمیسیون صنایع از نظام بانکی درخواست کرد: از بانک ها خواهشی دارم که برای ظرفیت های سرمایه خارجی تدبیری کنند تضمین کنند ، مکانیزم تضمین پیشنهاد دهند که سرمایه گذاران خارج از کشور که می خواهند در اکشور سرمایه گذاری کنند به مشکل برنخورند.

اکبری تالارپشتی افزود: در تلاش های که بانک ها انجام می دهندانتظار داریم بانک مرکزی پیشتاز باشد .متاسفانه  صندوق توسعه ملی که باهدف حامی صنعت کشور ، امنیت کشور و... در مجلس هشتم تشکیل دادیم چرا باید خالی شود وقتی این صندوق خالی شود از نظر من این بانک مرکزی بانک مرکزی نیست باید حفاظت کنند . رئیس جمهور دستور دادند دلیل نمیشود.

اکبری تالارپشتی با انتقاد از رفتارهای رئیس جمهور در استفاده بی مورد از صندوق توسعه ملی گفت: متاسفانه در منطقه ای سیل می آید رئیس جمهور سراغ رهبری می روند و ایشان را در بحث عاطفی ملت قرار می دهند و درخواست دلار از صندوق توسعه ملی می کند سیل در کشور و درخواست دلار چرا می شود هرکس هرجاهست درست کار کند با این ظرفیت و توانایی و نیروهای کشور بای پیشرفت کنیم

از نیروها و استعدادهای درخشان داخلی استفاده کنیم 

رئیس کمیسیون صنایع با تاکید بر اکتفا به نیرو و منابع داخلی گفت: چند روز پیش آقای رئیس جمهور گزارشی دربارۀ خط لوله بوشهر به جاسک دادند که اقدام بسیا درستی بود و خودشان هم فرمودند  بهترین پروژه ماست؛ سوال می شود که چه کسی انجام داد بایدن؟ خیر. فرزندان و نیروهای همین سرزمین چرا با این روند زیرساخت های دیگر را نمی سازند ؟ از نیروهای جوان و استعدادهای درخشان کشورمان استفاده کنیم.

اکبری در ادامه افزود: لوله سازی اسفراین 85  تا 96با ظرفیت 176تن و الان در ظرف سه سال 216 تن یعنی 15 برابر افزایش ظرفیت تولید این ظرفیت کشور ونیروی داخلی چرا از این نیرو استفاده نمی شود.

با دنیا کفتگو کنند ولی ظرفیت کشور را معطل نکنند / می خواهند ما را در امیدواری کاذب نگه دارند تا استعداد جوانان ما سرکوب شود

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مشکلی با کفتکپگو با دنیا نداریم گفت : گروه دیپلمات تشکیل دهید با دنیا با زبان خودشان گفتگو کند ولی ظرفیت کشور را معطل نکنند آنها دقیقا همین را می خواهند که ما را در امیدواری کاذب نگه دارند و استعداد جوانان کشور ما را سرکوب کنند واز طرف دیگر کار خودشان را می کنند

رئیس کمیسیون صنایع با تاکید بر اصلاح روند بروکراسی اداری گفت : خوشبختانه آخر سال گذشته بخشنامه ای را دولت ابلاغ کرد مبنی براینکه تمام نظارت های پیشینی به نظارت های پسینی تبدیل شود این کار حرکت خوبیست تا پروسه ی اداری دست و پا گیر برای تولید کننده از بین برود.

اکبری تالارپشتی در پایان برای توسعه تولید کشور ابراز امید واری کرد و گفت: در جلس و کمیسیون صنایع در خدمت تولیدکنندگان و صنعتگران هستیم و هر کمک و همکاری از دستمان برآید کوتاهی نمی کنیم.

نظر شما