شناسهٔ خبر: 169167 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چرا بازنشستگان نباید بدانند مدیران آنها چه میزان دریافتی دارند

بازنشستگان نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: چرا بازنشستگان نباید بدانند مدیرانی که حراست و حفاظت اموال آنان را برعهده دارند، چه میزان دریافتی دارند.

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: احکام جدید صادره از سوی سازمان تامین اجتماعی باعث نگرانی و ناراحتی جدی بازنشستگان کشور شد. در همین راستا در اسرع وقت اشکالات احکام صادره را به رئیس جمهور، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی منتقل کردم.

وی افزود: امروز نیز آقای رئیس جمهور پیروی نامه اینجانب، به آقای شریعتمداری و نوبخت در خصوص اصلاح متناسب سازی دستور لازم را صادر کردند. تماس هایی نیز با بنده گرفته شد و اعلام گردید که سازمان تامین اجتماعی در اسرع وقت بازبینی مجدد را در دستور کار قرار می دهد.

مقتدایی مطرح کرد: از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه بازنشستگی گلایه داریم. چرا با برخی اقدامات، عده ای موجب ناراحتی بازنشستگان می شوند. بازنشستگان، امروز باید در آرامش باشند، نه اینکه بواسطه برخی بی دقتی ها، مورد بی لطفی و رنج قرار گیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: صندوقهای بازنشستگی مدیریت اموال بازنشستگان را در اختیار دارند و باید با مدیریت بهینه، سودآوری و سودآفرینی لازم را داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه عملکردها آنگونه که باید و شاید نبوده است و رگه هایی از عدم مدیریت صحیح و تخلفات در این مجموعه ها دیده شده و مشهود است.

مقتدایی مطرح کرد: صندوق‌های بازنشستگی مخصوصا صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی باید حراست کامل از اموال بازنشستگان داشته باشند. اینکه روزی دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان را به سرمربی تیم ملی بدهند، روزی دیگر خبر از حقوق های حدود ۶۰ میلیون تومانی مدیریت یکی از هلدینگها به گوش برسد، بیانگر این است که آنگونه که باید و شاید، مدیریت مطلوب اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: در همین خصوص مکاتباتی با آقای شریعتمداری وزیر کار داشته ام و به آقای وزیر مطالبی که از سوی بازنشستگان و فعالان این حوزه به اینجانب واصل شده بود را مطرح کرده ام و منتظریم آقای وزیر نظارت بیشتری بر مجموعه های بازنشستگی داشته باشند. امروز باید با تمام توان در مقابل فساد ایستاد و شفافیت را در دستور کار قرار داد.  

مقتدایی مطرح کرد: اخیرا در سوالی با امضای بیش از ۵۰ نفر از همکاران از وزیر خواستار پاسخگویی در خصوص حذف و عدم بروزرسانی میزان حقوق دریافتی مدیران شرکتها، هولدینگها و صندوق های بازنشستگی شدیم؛ این درحالیست که وزارت کار همواره شعار شفافیت می دهد. چرا بازنشستگان نباید بدانند مدیرانی که حراست و حفاظت اموال آنان را برعهده دارند، چه میزان دریافتی دارند.

وی در خصوص سرانجام تحقیق و تفحص از هولدینگ آتیه صبا گفت: این تحقیق و تفحص در سال گذشته با رای بالا در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و در دستور هفتگی مجلس نیز هست و بزودی در دستور کار صحن علنی قرار می گیرد.  

مقتدایی در پاسخ به این سوال که جهت جلوگیری از تحقیق و تفحص آتیه صبا، فشاری به نمایندگان و مجلس وارد شده بود، گفت: عده ای درتلاش بودند که از تصویب این تحقیق و تفحص جلوگیری کنند که در فرصت مناسب در این خصوص شفاف سازی خواهم کرد.  

به گزارش خبرنگار فارس، هلدینگ آتیه صبا یکی از بزرگترین هلدینگ های صندوق بازنشستگی کشوری است که در سالهای اخیر تخلفات مهم و متعددی از آن گزارش شده است.

نظر شما