شناسهٔ خبر: 169154 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علت تصمیمات پرتناقض و پرتلاطم ستاد کرونا در آستانه انتخابات چیست؟

زنجانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه در حالی که مردم محتاج نان شب خود هستند شما کماکان چشم امید به بیرون کشور دوخته‌اید، گفت: علت شل و سفت کردن تصمیمات ستاد کرونا در آستانه انتخابات چیست؟.

به گزارش «نماینده» علی زنجانی حسنلوئی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: در حالی که مردم محتاج نان شب خود هستند شما کماکان چشم امید به بیرون کشور دوخته‌اید؛ همه مردم استحضار دارند که اگر این چند روز باقی مانده به انتخابات طرف های غربی شما را به میز مذاکره کشیده و بازی‌تان داده اند صرفا خوراک تبلیغاتی داشته و قصد مدیریت انتخابات رسانه‌ای انتخابات به نفع جریان خاص را دارند تا به امیال خود برسند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس یازدهم خطاب به روحانی با بیان اینکه علت شل و سفت کردن تصمیمات ستاد کرونا در آستانه انتخابات چیست، افزود: در حالی که مناسبات مذهبی و نمازجمعه را مشکلی برای کرونا می‌دانید اما مسافرت به کیش، شمال و ترکیه را آزاد می گذارید؛ مردم از من سوال می‌کنند چه شخصی مسئول کشته‌های کرونا است مگر ستاد کرونا مدیر ندارد، رئیس جمهور چه کاره است؟ چرا وضعیت کرونا در استان آذربایجان غربی به ویژه ارومیه و نقده بحرانی است؟ شما ماه‌ها است از اتاق شیشه‌ای خود بیرون نیامدید که شرایط را درک کنید.

وی ادامه داد: آیا دولت در آستانه ماه مبارک رمضان از صف‌های طولانی در روزهای باقی مانده به نوروز عبرت گرفته است؟ آیا مردم با زبان روزه برای تامین کالاهای اساسی باز در صف خواهند ایستاد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور، گفت: آیا مردم نقده در انجام تکالیف انقلابی خود کوتاهی کردند؟ چرا کسی به حرف آنها گوش نمی دهد و نماینده دولت به جای خدمت به جای انتقام گیری و سناریوسازی است؛ آیا ۶ ماه برای یک جواب ساده در خصوص نماینده دولت کافی نیست؟ آقای وزیر آیا جواب دادن به تلفن یک نماینده کار سختی است؟

زنجانی خطاب به رئیس جمهور، یادآور شد: در یکی از سخنرانی های سال گذشته اعلام کردید که عملکرد دولت ما بی سابقه است و وضعیت زندگی ایران را با مردم سوئیس مقایسه کردید؛ شما واقعا چشم بسته غیب گفتید در کشور سوئیس کی قیمت دلار در دوره ۸ ساله ۶۵۴ درصد افزایش داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در کدام کشور قیمت پراید ۶۵۷ درصد، قیمت گوشت ۵۴۳ درصد، قیمت مرغ ۲۴۴ درصد، قیمت تخم مرغ ۱۸۴ درصد، روغن ۵۵۴ درصد، شیر ۱۹۰۰ رصد، پنیر ۸۳۵ درصد، رب گوجه فرنگی ۱۲۳۴ درصد و سیب زمینی و صیفی جات ۱۶۵۰ درصد افزایش داشته است؛ حتما تحریم‌ها علت افزایش قیمت این کالاها است؟

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس یازدهم افزود: آقای رئیس جمهور تاکنون شنیده اید که مردم از نانوانی‌ها نان نسیه می‌خرند و بدهی خود را آخر ماه از پول یارانه پرداخت می‌کنند؛ همان یارانه‌ای که قرار بود شما برای شان ملت آن را حذف کنید.

وی با انتقاد از اینکه جاده اشنویه به ارومیه به قتلگاه تبدیل شده است خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: منطقه اقتصادی نقده به کجا رسید؟ به داد کشاورزان حوزه انتخابیه برسید چرا تدبیری برای رفع مشکلات آنها نمی‌کنید؟.

نظر شما