شناسهٔ خبر: 169142 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شعبه ویژه ای در قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده‌های ارسالی در قالب اعمال ۲۳۴ تشکیل شود

میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس گفت: از رئیس قوه قضائیه انتظار می‌رود، شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به پرونده های ارسالی مجلس تشکیل داده و در صورت تایید و اثبات جرم، استنکاف و ترک فعل از سوی مدیران و دستگاه‌های اجرایی مورد نظر حکم لازم را صادر کند.

به گزارش «نماینده» سید محمد رضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اهمیت گزارش‌های ارسالی به قوه قضائیه در قالب اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس یکی از ابزارهای نظارتی موثر مجلس شورای سلامی بر دستگاه‌های اجرایی است که به موجب آن موارد تخلف دستگاه‌ها برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

وی ادامه داد:از رئیس قوه قضائیه انتظار می‌رود، شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به پرونده های ارسالی از مجلس تشکیل داده و در صورت تایید و اثبات جرم، استنکاف و ترک فعل از سوی مدیران و دستگاه‌های اجرایی مورد نظر حکم لازم را صادر کند.

میرتاج‌الدینی اظهار کرد:‌ قوه قضائیه باید پرونده‌هایی را که نمایندگان براساس اعمال این ماده ارسال می‌کنند را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهند زیرا این پرونده ها بعد از بررسی همه جانبه برای احقاق حقوق موکلان و مردم در مجلس تصویب و به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: آقای رئیسی در دستگاه قضا تاکنون ابداعات و ابتکارات خوبی داشته اند و حتی به موضوع ترک فعل توسط مدیران هم ورود کرده و آن را جرم دانسته‌اند بنابراین انتظار می‌رود، تا رسیدگی‌ها نسبت به پرونده های ارسالی مجلس هرچه بهتر و سریعتر انجام شود.

نظر شما