شناسهٔ خبر: 169141 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شهرداری برای لغو طرح ترافیک در شرایط بحران کرونایی تهران تمهیداتی بیندیشد/ تاخیر در تصمیم‌گیری می‌تواند عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد

طرح ترافیک عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، در انتقاد به ازدحام ایجاد شده برای استفاده از مترو در اولین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی در پایتخت تاکید کرد که شهرداری باید برای لغو طرح ترافیک در این شرایط تمهیداتی بیندیشد.

به گزارش «نماینده» مجتبی رضاخواه در مورد انتشار خبری مبنی بر تردد ۸ هزار نفر با مترو در اولین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی در پایتخت، گفت: خیابان‌های تهران به طور کلی خلوت شده است و متاسفانه گزارش‌هایی از ازدحام در متروها به مجلس رسیده است، بنابراین حتی از نظر کنترل ترافیک نیز منطقی است که شهرداری برای لغو طرح ترافیک در تهران تمهیداتی بیندیشد.

شهرداری تهران باید در حوزه سلامت خود را به روز کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون می‌طلبد که شهرداری با لغو اجرای طرح ترافیک برای رفع بحران ناشی از پیک چهارم شیوع کرونا در تهران کمک کند و بدیهی است که اگر به این امر مبادرت نورزد، ممکن است عواید مالی ناچیزی داشته باشد، اما به طور قطع می‌تواند روی سلامت جامعه اثرات معکوس داشته باشد.

وی تصریح کرد: لازم است شهرداری تهران در حوزه سلامت خود را به روز کند و هرچند به طور قطع حفظ سلامت شهروندان برای این نهاد از اهمیت بسزایی برخوردار است، اما تاخیر در تصمیم‌گیری می‌تواند عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر شهرداری نگران تامین منابع مالی  است باید به این نکته توجه کند که لغو طرح ترافیک برای مدت ۱۰ روز تاثیر زیادی بر تامین منابع این نهاد نخواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شهرداری باید به این نکته توجه کند که عدم توجه به لغو طرح ترافیک که ازدحام برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو را به دنبال داشته است، می‌تواند اثرات معکوسی بر سلامت مردم داشته باشد و هزینه‌های سنگینی که برای کشور در پی دارد به هیچ وجه با عواید مالی ناشی از اجرای طرح ترافیک قابل مقایسه نیست.

نظر شما