شناسهٔ خبر: 169138 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران نیازمند به روابط چند جانبه است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تاکید کرد: ایران برای کسب منافع و امتیاز بیشتر باید روابط خود را با کشورهای منطقه در گام نخست و سپس با سایر کشورها توسعه دهد.

 به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با اشاره به حضور ایران در اجلاس های بین المللی و منطقه با هدف تقویت چندجانبه گرایی، گفت: حضور ایران در گروه های چندجانبه، قاره ای و منطقه ای به عنوان کشور مستقل و آزاد می تواند موثر باشد اگر در این گروه ها فعالیت داشته باشیم می توان رشد و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی را رقم زد.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران نیازمند به روابط چند جانبه به ویژه با کشورهای در حال توسعه است، کشورهای توسعه یافته معمولا خود را تافته جدا بافته می دانند و عملا به کشورهای در حال توسعه کمک نمی کنند آنها علم، صنعت و تکنولوژی را تصاحب کردند و به راحتی در اختیار کشورهای مستقل، در حال توسعه و غیر متعهد قرار نمی دهند.

وی بیان کرد: برای اینکه از کشورهای توسعه یافته بی نیاز شویم کشورهای که قدرتمند و ثروتمند را در اختیار دارند، باید به سمت کشورهای در حال توسعه یافته برویم و با اشتراک تجربه و امکانات به تحقق منافع ملی و منطقه ای دستیافت.

این نماینده مجلس گفت: تنها راه کشورهای در حال توسعه همگرایی منطقه ای است و در عین حال که روابط خود را در حوزه های مختلف تقویت می کنند گام های بلندتری را برای توسعه روابط بردارند و منافع خود و منافع منطقه ای را در نظر بگیرند.

نوش آبادی در ادامه بیان کرد: حضور جمهوری اسلامی در مجامع و گروه های مختلف بین المللی، منطقه ای و چندجانبه می تواند تامین کننده منافع کشور و تقویت کننده روابط ما باشد و این حضور، ایران را در تقویت زمینه های مختلف کمک می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اولویت سیاست خارجی ایران تقویت روابط با کشورهای منطقه، همسایه و آسیا است در عین حال با سایر کشورهای دنیا می توانیم ارتباط داشته باشیم و برای کسب منافع و امتیاز بیشتر با آنها روابط خود را توسعه دهیم.

نظر شما