شناسهٔ خبر: 169129 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تعیین تکلیف قانون تجارت و تشکیل دادگاه‌های ویژه برای رسیدگی به جرائم اقتصادی از اولویت‌های مهم کمیسیون قضایی در سال ۱۴۰۰

غضنفرآبادی رئیس کمیسیون بهداشت قضایی مجلس تعیین تکلیف قانون تجارت، تشکیل دادگاه‌های ویژه برای رسیدگی به جرائم اقتصادی و طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را از اولویت‌های مهم کمیسیون قضایی در سال ۱۴۰۰ دانست.

به گزارش «نماینده» موسی غضنفرآبادی با بیان اینکه بر اساس اولویت‌هایی که از آغاز فعالیت کمیسیون اعلام کردیم کار کمیسیون را در سال ۱۴۰۰ پیش خواهیم برد، گفت: مهمترین اولویت قانون تجارت است که تلاش خواهیم کرد در سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد همچنین طرح حمایت از مالکیت صنعتی را هم  تعیین تکلیف خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بررسی لایحه تشکیل دادگاه‌های ویژه برای رسیدگی به جرائم اقتصادی مورد توجه قرار خواهد گرفت، افزود: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را بررسی و تلاش خواهیم کرد برخی مواد قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی را اصلاح کنیم و از سویی قانون مهریه را هم مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی در مورد بازدیدهای نظارتی از دستگاه های مربوطه، گفت: با توجه به اینکه دادستان‌ها امورات مربوط به زندان‌ها را نظارت‌ و پیگیری می‌کنند اگر در موارد خاصی لازم باشد کمیسیون نظارت‌هایی را خواهد داشت و در صورت لزوم بازدیدهایی را از دستگاه‌های زیرمجموعه انجام می‌دهد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم یادآور شد: بیشتر ارتباط کاری کمیسیون قضایی و حقوقی با دستگاه قضا است و به طور قطع در برخی از جاهایی که ضرورت پیدا کند بازدیدهای میدانی را در دستور کار قرار خواهیم داد و به فراخور موضوعات از مسئولان مربوطه برای حضور در کمیسیون و ارائه توضیحات دعوت می‌کنیم.

نظر شما