شناسهٔ خبر: 169120 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تعیین مجازات برای مسئولانی که مانع استفاده از اراضی دولتی برای ساخت مسکن شوند

مسکن عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح جهش تولید مسکن دستگاه‌ها مکلف شدند که زمین های بلا استفاده خود را به دولت برگردانند و برای مسئولانی که از این کار سر باز بزنند مجازات تعیین شد.


به گزارش «نماینده» علی‌ اصغرخانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تولید و تامین مسکن، گفت:این طرح در ۲۲ ماده تدوین شده که در جلسه علنی پارلمان بررسی و به تصویب نمایندگان رسید.

وی با بیان اینکه مجلس با طرح جهش تولید مسکن به دنبال این است که زمین و مصالح ارزان قیمت در اختیار انبوه‌سازان قرار گیرد، افزود: همچنین در این طرح پیشبینی شده تا سالیانه در حدود یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود تا عرضه و تقاضا برابر شود تا بازار مسکن به آرامش رسیده و قیمت‌های به تعادل برسد.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد:در طرح جهش تولید و تامین مسکن دستگاه‌ها مکلف شدند که زمین‌های بلااستفاده و مازاد خود را یا جهت ساخت مسکن برای نیروهای خود استفاده کنند یا به دولت برگرداند؛ برای این موضوع نیز جرم انگاری شده و برای مدیری که از اجرای این قانون سرباز بزند مجازات‌هایی از جمله انفصال از خدمت تعیین شده است.

خانی در همین راستا اضافه کرد: زمین‌هایی دیگری نیز در حاشیه شهر قرار دارد که کاربری آنها در گذشته کشاورزی و باعی بوده اما در حال حاضر امکان کشاورزی در آنها وجود ندارد لذا طرح این طرح،  سازمان منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی باید وضعیت کاربری این زمین‌ها را مشخص کند و برای ساخت مسکن در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهند و مسئولانی که از این قانون پیروی نکنند مشمول مجازات خواهند شد.

نظر شما