شناسهٔ خبر: 169108 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حمایت تمام قد مجلس یازدهم از ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

راستینه رئیس کمیته ورزش و تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی از حمایت اکثریت نمایندگان از ورزش‌های سنتی و آیینی نظیر ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خبرداد.

به گزارش«نماینده» احمد راستینه هفشجانی  در مورد ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: ورزش زورخانه و پهلوانی ورزش آیینی، باستانی و ملی ما است و موضوعات بسیار مهمی را مقام معظم رهبری در راستای ترویج ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی مطرح کرده اند که این ورزش به عنوان یک برند برای کشور ما ثبت شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: در طول تاریخ برخی از اقدامات منجر به بی مهری تمام به ورزش شده است. وزارت ورزش و جوانان به تازگی آقای باران چشمه را برای سرپرستی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی معرفی کرده است که از نیروهای ورزشی شناخته شده و متعهد هستند.

اکثریت نمایندگان از این فرصت ایجاد شده برای زنده نگه داشتن ورزش آیینی و سنتی زورخانه‌ای استقبال کرده 

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: اکثریت نمایندگان از این فرصت ایجاد شده برای زنده نگه داشتن ورزش آیینی و سنتی زورخانه‌ای استقبال کرده و تشکر ویژه‌ای از وزیر ورزش و جوانان داشته‌اند و در طی نامه‌ای از این تصمیم تقدیر کردند.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم از تمام اقداماتی که به پیشرفت و ملی شدن ورزش کشور ختم شود٬ استقبال خواهد کرد. بویژه ورزش‌های سنتی و آیینی نظیر ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که بدون شک بر گرفته از فرهنگ و آیین ایرانی ماست. 

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در خصوص موضوع انتخابات بحث و گفتگویی بین نمایندگان صورت گرفته است مبنی بر اینکه اگر سرپرست فدراسیون تصمیم بگیرد نامزد انتخابات فدراسیون شود باید استعفاء دهد. آیین نامه برگزاری انتخابات اشاره ای به چنین موضوعی نداشته است هر چند بارها  تاکید کرده ایم که بهتر است چنین اتفاقی رخ دهد.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی داشتیم٬ شاهد اقدامات موثر و سازنده‌ای از طرف باران چشمه سرپرست این فدراسیون بودیم. بی تردید نمایندگان مجلس با نگاه درستی از ورزش آیینی و سنتی پهلوانی حمایت خواهند کرد و چشم اندازه روشنی برای آن پیش بینی می‌کنند.

ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برندی برای کشور

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به عنوان برند ورزش ایرانی هستند٬ امیدواریم وزارتخانه ورزش و جوانان بتواند با تلاش و حمایت‌های مجلس این ورزش را در سطح جهانی در دنیای ورزش به یک برند تبدیل کند و هویت ایرانی و اسلامی را در حوزه ورزش به جهانیان معرفی کند.

بیشتر بخوانید:

طرح تأسیس «مراکز سنجش، مشاوره و تجویز برنامه تمرینی ورزشی» تدوین می‌شود​

مجلس به توسعه ورزش روستاها و عشایر اعتقاد ویژه دارد/ توسعه ورزش روستایی به احیای روستاها کمک می‌کند

رئیس کمیته ورزش و تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: گسترش و همگانی کردن ورزش‌های  زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نهادینه شدن اخلاق‌مداری در ورزش است. در آیین پهلوانی از گذشته تا به امروز، تنها تنومندی جسم اهمیت نداشته، بلکه اخلاق نیکو بوده که یک پهلوان را حقیقتا «پهلوان» می‌کرده است. پهلوانانی که از نظر اخلاق سرآمد و شناخته بوده‌اند و  برای پیروزی جبهه خیر علیه شر، وارد میدان نبرد می‌شدند.

نظر شما