شناسهٔ خبر: 169090 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزیر کشور صلاحیت فعالیت در این سمت را ندارد

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه وزیر کشور صلاحیت فعالیت در این سمت را ندارد، گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرده  که خسارت‌هایی که در حوادث آبان ۹۸ به کشور وارد شد قابل پیشگیری بود و می‌توانست اتفاق نیفتد  و تقصیر وزیر کشور در این مورد محرز است.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیأت رئیسه گفت: بنده همچنان بر ضرورت استیضاح وزیر کشور پافشاری می‌کنم و اجرای ماده (۲۲۱) آیین‌نامه داخلی مجلس را خواستارم ضمن اینکه در دوره دهم مجلس نیز جزو متقاضیان استیضاح وی بودم ولی ملت ایران می‌دانند به سبب قبیله‌گرایی سیاسی اجازه طرح موضوع در این رابطه داده نشد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم نیز بار دیگر درخواست استیضاح وزیر کشور را با رعایت تشریفات مربوطه به هیأت رئیسه تقدیم کردیم اما متأسفانه این موضوع در فراموشخانه هیأت رئیسه خاک می‌خورد.

وی تصریح کرد: ما ناچار شدیم درخواستی را با امضای ۶۰ نفر از نمایندگان ملت ایران تنظیم کرده و به رئیس قوه قضائیه تقدیم کنیم تا در دفاع از حقوق عامه به این موضوع رسیدگی کنند و تشکر می‌کنم از دستور اکید وی برای تشکیل کمیته‌ای خاص در این خصوص و تسریع روند رسیدگی و اعلام نتیجه را خواستارم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یادآور شد: دبیر شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرده  که خسارت‌هایی که در حوادث آبان ۹۸ به کشور وارد شد قابل پیشگیری بود و می‌توانست اتفاق نیفتد  و تقصیر وزیر کشور در این مورد محرز است.

علیرضا بیگی تأکید کرد: ثبت‌نام برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مراحل اجرایی خود را طی می‌کند و ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری هم از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و با توجه به حساسیت زمانی این فراز از تاریخ انقلاب اسلامی اعلام می‌کنم که وزیر کشور صلاحیت فعالیت در این سمت را ندارد.

نظر شما