شناسهٔ خبر: 169083 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم ارتقاء سطح همکارهای اقتصادی و دیپلماتیک با کشورهای آسیایی

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمرکز بر استفاده از ظرفیت کشورهای آسیایی می تواند سبب شکوفایی اقتصادی برای کشورمان شود.

به گزارش«نماینده» اصغر سلیمی در خصوص اهمیت سفر ظریف، وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه، گفت: بسیاری از کشورهای همسایه با ایران دارای روابط خوبی هستند اما از ظرفیت های همدیگر بهره مناسبی نبرده اند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع بازار میلیونی بسیار خوبی در اطراف کشورمان وجود دارد اما برنامه مدون دیپلماتیکی در راستای افزایش سطح روابط دوجانبه تبیین نشده است.

وی ادامه داد: امروزه دیدگاه ها معطوف به غرب است و این مهم در حالیست که کشورهای غربی نمی توانند بدون چراغ سبز واشنگتن با ایران همکاری کنند از این رو تمرکز بر کشورهای آسیایی می توان اتفاقات خوبی را رقم بزند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: خوشخبتانه موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی موجب شده ظرفیت های ریلی و ترانزیتی خوبی ایجاد شود لذا این ظرفیت ها برای کشورهایی مانند ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان در راستای دستیابی به آب های بین المللی و آزاد دارای اهمیت دوچندان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا افزایش سفرهای منطقه ای و تبیین دستورالعمل های دقیق در راستای افزایش سطح همکاری های دو جانبه و چندجانبه می تواند به اقتصاد کشورمان کمک شایانی کند.

نظر شما