شناسهٔ خبر: 169045 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گام مجلس برای مانع زدایی از کسب و کار خُرد خانگی

شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه بررسی موانع کسب و کارهای خانگی با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس خبر داد.

به گزارش«نماینده» سید شمس‌الدین حسینی با اشاره به جلسه بررسی طرح تسهیل کسب و کارهای خانگی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس  برگزار می‌شود، گفت: یکی از مباحث مربوط به کسب و کار و تولید، کسب و کارهای خُرد بوده و یکی از زیر مجموعه‌‍‌های آن کسب و کارهای خانگی است که در جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با اشاره به ضرورت تعمیق بیشتر بر تعریف کسب و کارهای خانگی افزود: کسب و کار خانگی لزوماً به معنی کارهایی که توسط خانم خانه دار انجام می‌شود نیست، بلکه منظور کسب و کارهایی است که می‌توان در کنار فعالیت‌های روزانه و همراه با امور خانگی انجام شود. از این رو برخی از فعالیت‌های کشاورزی مانند پروش گل و گیاه را می‌توان در این حوزه تعریف کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید، طیف وسیعی از کسب و کارها و فعالیت‌های تولیدی را اعم از بنگاه‌های بزرگ تولیدی، کوچک و متوسط را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: جلسه امروز که با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود تمام کار نبوده بلکه تنها برشی از کار تولید مورد بررسی قرار می‌‎گیرد. از این رو اگر تولید را به بنگاه‌های بزرگ، متوسط، کوچک، خُرد و خانگی تقسیم کنیم، جلسه امروز بر مشاغل خُرد خانگی متمرکز خواهد بود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس، با اشاره به محورهای مورد بررسی در جلسه بعد ازظهر کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در خصوص کسب و کارهای خانگی،  اضافه کرد: در این جلسه مباحث مختلفی نظیر تسهیل کسب و کارهای خانگی، تامین مالی این نوع فعالیت‌ها و بازاررسانی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت از طرفی گزارش تهیه شده توسط مشاورین نیز در این جلسه ارائه می‌شود.

نظر شما