شناسهٔ خبر: 169043 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ثبت‌نام یک‌هزار نفر در انتخابات شوراهای استان گیلان/کاهش ۱۰۰ نفری ثبت نام ها در انتخابات پیش روی

کوچکی نژاد عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان از کاهش ۱۰۰ نفری ثبت نام ها در ششمین دوره انتخابات شوراها این استان خبر داد.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی نژاد ارم‌ساداتی با اشاره به آغاز فرآیند احراز ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا ها استان گیلان گفت: در استان گیلان ۵۴ شهر داریم که فرآیند ثبت نام بعد از ایام عید آغاز شده و در حال مرحله بررسی صلاحیت ها داوطلبان قرار داریم.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان ادامه داد: نزدیک به یک هزار نفر در انتخابات شوراها ثبت نام کردند که ۲۰۰ نسبت به دوره گذشته شاهد افت ۱۰۰ نفری بودیم.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰ نفر در شهر رشت برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها استان گیلان ثبت نام کردند و به اندازه کافی داوطلب برای سایر شهرستان های استان وجود دارد.

کوچکی نژاد درباره دلایل کاهش ثبت نام ها تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل عدم اعتماد مردم و نخبگان به شوراها و ناکارآمد قانون موجود است.

وی ابراز کرد: ناکارآمدی قانونی باعث ایجاد مشکلات عدیده برای شوراها شده و نگرانی هایی را برای مردم بوجود آورده، به طوری که آن دسته از افرادی دارای احساس مسئولیت میل و رغبتی برای ثبت نام در این دور نداشته باشند.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان یادآور شد: با توجه به شرایط موجود لازم با اصلاح قانون شوراها زمینه برای حضور بیشتر مردم فراهم کنیم تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

نظر شما