شناسهٔ خبر: 169038 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر به دو مقصد محبوب گردشگران با تور

کیش

 

سوابق تاریخی در جزیره کیش نشان می دهد که زندگی در جزیره کیش از دوره هخامنشی ادامه داشته است. در دوره بعد، در زمان حکومت آل بویه و سلجوقیان، کیش به بزرگترین مرکز تجاری خلیج فارس تبدیل شد. مدتی بعد به دست پرتغالی ها افتاد و سرانجام، از زمان شاه عباس، به عنوان یکی از جزایر ایران شناخته می شود. با شروع سلطنت محمدرضا پهلوی، به عنوان مرکز صید و تجارت مروارید و به عنوان یک ظرفیت گردشگری کیش شناخته شد. از آن زمان، کیش به دلیل زیبایی طبیعی، سواحل مرجانی و آبهای شفاف و واضح به عنوان توریستی ترین مکان ایران شناخته شده است.

آب و هوای جزیره کیش

کیش در جنوبی ترین منطقه کشور واقع شده است و این قسمت از کشور دارای تابستانهای گرم و دنج و زمستان های معتدلی نیز می باشد. در زمستان متوسط ‌دما ۲۷ درجه سانتیگراد است و در نهایت به ۳۲ درجه سانتیگراد می رسد اما در جولای و آگوست دمای جزیره کیش به اوج خود می رسد و رطوبت هوا در این ماه ها تقریبا به ۱۰۰٪ می رسد اما جالب اینجاست که بارندگی در جزیره کیش بسیار کم است. اگر قصد دارید در بهار و تابستان از این جزیره بازدید کنید؛ در اوایل بهار، آب و هوای این جزیره خنک و مرطوب است و دمای آن نسبتاً کم است. بنابراین، می تواند فصل خوبی برای سفر شما باشد، اما به تدریج هوا گرم می شود. اگر به دنبال یک سفر ارزان هستید، بهتر است در تابستان این جزیره را جستجو کنید و از ورزش های آبی لذت ببرید. در دو فصل آینده، پاییز و زمستان، شرایط برای رسیدن به کیش عالی است، اما از نظر هزینه خوابگاه و غذا بیش از ماه های دیگر است.

بهترین قیمت تور کیش را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

جاهای دیدنی و گردشگری جزیره کیش

در جزیره کیش، سواحل ویژه با جاذبه های دیدنی در این جزیره همه را به خود جلب می کند. در ادامه می خواهیم برخی از مناظر را به شما معرفی کنیم. جاذبه های تفریحی و طبیعی عبارتند از:

پارک گوزن: به دلیل وجود گوزن های زیبا در این منطقه چنین نامی بر آن نهاده شده و به عنوان یکی از مکانهای دیدنی ویژه کیش در خیابان فردوسی واقع شده است. در پارک گوزن علاوه بر گوزن، حیوانات دیگری مانند شیر، روباه، شغال، میمون، آهو و پرندگان نیز نگهداری می شوند اما گوزن ها آزادانه در کنار مردم هستند و آنها را می خورند.

جزیره هندورابی: برای رفتن به جزیره هندورابی، باید از قایق های دریایی بندر چیرویه استفاده کنید و از فضای مطبوع لذت ببرید. خانه های گچی با نماهای سفید، سواحل بکر و دست نخورده هندورابی، آب انبار، کلوپ دریایی، لاک پشت ها و ماهی های خاص از جاذبه های این منطقه است.

ساحل مرجان: در شرق جزیره کیش، یکی از خاص ترین جاذبه های طبیعی ساحل مرجانی نام دارد که شامل مرجان های بسیاری است و این مرجان ها شبیه گیاهان، صخره ها یا خزه ها هستند و رنگ های مختلف و جذابی دارند. در ساحل مرجانی کیش انواع فعالیت های دریایی مانند غواصی و اسکوترهای زیر آب وجود دارد.

پارک آبشار کیش: این پارک یکی از بهترین مکانهای دیدنی کیش به حساب می آید تا بتوانید مدتی استراحت کنید و از آبشارهای پلکانی و آبنماهای زیبا لذت ببرید.

پارک دلفین: مکانی برای حیوانات باهوش و شایان ستایش که حرکات نمایشی را برای افراد انجام می دهند و در این مکان می توانید نیمی از روز را سپری کنید و از بازی های حیوانات لذت ببرید.

پل بسفر

یکی از سه پل بسفر پل بسفر است که اروپا و آسیا را به هم متصل می کند. البته اخیراً این پل به شهدای ۲۴ تیر تغییر نام داده است. همانطور که از یک پل در کشورهای مهم دنیا انتظار می رود، پل بافسار نیز خیره کننده است و ۲۵ امین پل معلق جهان محسوب می شود. مطمئناً نمی توانید از آن عبور کنید، اما اگر می خواهید یک عکس عالی برای اینستاگرام خود با پس زمینه غروب خورشید و ساختاری مدرن داشته باشید، حتماً در امتداد تنگه تا این پل قدم بزنید.

 

محله های اطراف تنگه بسفر

منطقه میرگان: امیرگان به دلیل معماری خانه های قدیمی و پارک سرسبز آن گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این پارک در طول جشنواره گل لاله در ماه آوریل، صدها گل لاله دارد.

منطقه Bebek: یک پارک معروف در این منطقه در تور ارزان استانبول وجود دارد، اما کیوسک ها و مغازه های آن محبوبیت بیشتری دارند! در این محله می توانید غذاهای دریایی، بستنی و وافل بخورید.

منطقه اورتاکوی: این مسجد علاوه بر مسجد معروف، دارای کلیساها و اماکن مقدس زیادی است. غذاهای خیابانی این محله نیز معروف است.

کاخ های عثمانی: در امپراتوری عثمانی، تنگه بسفر مملو از قصرهای باشکوه و ساختمان های فرعی برای ثروتمندان بود که بیشتر آنها متعلق به سلسله عثمانی بودند. کاخ های توپکاپی و دلما باغچه دو کاخ عثمانی هستند که روزانه صدها گردشگر را به خود جلب می کنند.

مسجد ایسکله در اسکودار: این مسجد در سال ۱۵۴۸ توسط معمار سنان ساخته شد و در نزدیکی آن مسجد دیگری توسط معمار سنان وجود دارد. این مسجد در سال ۱۵۸۰ ساخته شده است و یکی از جذاب ترین مساجد این منطقه است. است.

موزه صدبرک حنیم: این موزه بزرگ نیست اما دارای مجموعه های ارزشمندی از آثار باستان شناسی و هنرهای ترکی-اسلامی است.

خرید رپورتاژ خبری  فوق در سایت ساعت ۲۴ انجام شده است.

  بیوک آدا، معروف ترین جزیره استانبول

جزیره بیوک آدا که به معنی "جزیره بزرگ" است، بزرگترین جزیره از مجمع الجزایر ۹ گانه است که به جزایر پرنسس معروف است، در استانبول ترکیه واقع شده است. در یک روز آفتابی در استانبول، یکی از جذاب ترین گزینه ها برای سفر به این شهر سفر با قایق از بندر آن و بازدید از جزیره زیبای بیوک آدا است. برای رسیدن به بیوک آدا می توانید سوار اتوبوس دریایی یا قایق شوید و سفر خود را در مکانهایی به نام های Kadikoy ، Bostanci ، Sirkaci و Kabatash در استانبول آغاز کنید. با این حال، اگر با اتوبوس دریایی به این جزیره زیبا سفر کنید، ممکن است در وقت خود صرفه جویی کرده و بسیار ارزان تر به مقصد برسید، اما توصیه می شود این مسیر زیبا و دلپذیر را با قایق به بیوک آدا برسانید. گذشتن. اگر از قایق استفاده می کنید، تجربه سفر شما چندین برابر لذت بخش تر خواهد بود و در طول مسیر شهر استانبول را پشت سر خود مشاهده خواهید کرد.

نظر شما