شناسهٔ خبر: 169025 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

منفعت جماعتی به حداقل رساندن مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری است

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: منفعت جماعتی به حداقل رساندن مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است لذا مجلس باید فعالانه برای باطل کردن این نقشه اقدام کند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی در جلسه  علنی امروز یکشنبه (۱۵ فروردین ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۰ و گرامیداشت اعیاد شعبانیه، گفت: روز ۱۲ فروردین و رفراندومی که برای انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام مورد علاقه مردم برگزار شد، مناسبت بسیار باارزشی است زیرا ملت در این روز عنوان صاحبان کشور شناخته شدند و از ملت ایران سوال شد که آیا جمهوری اسلامی را می خواید یا خیر و مردم با رای قاطع ۲/۹۸ درصد جمهوری اسلامی ایران را برگزیدند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس چون خودشان آن را برگزیده بودند، پای آن ایستادند و ارزشمندترین دارایی های خودشان را برای حفظ جمهوری اسلامی ایران فدا کردند تا ایران در عرصه گیتی سرافرازانه ابراز وجود کند.

وی ادامه داد: واقعیت غرقابل انکار این است که به ویژه در سال های اخیر قطار کشور در ذیل انقلاب حرکت نمی کند؛ سفره مردم روز به روز تنگ تر می شود، ترجیح منافع حذبی و سیاسی بر منافع ملی توسط تعدادی مسئولین اثرگذار از اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان کاسته است و میزان مشارکت سیاسی مردم به سطح غیرقابل قبولی رسیده و تهدیدات مربوط به بروز دسیسه های دشمن کاملا جدی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اگر اشتباهات گذشته جبران نشود و برای تبیین شرایط موجود چاره اندیشی نشود، خسارتی بزرگ در انتظارمان خواهد بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات ۱۴۰۰ فرصت تاریخی را برای ملت فراهم می کند، آنها با دقت جهت گیری و عمکلرد مسئولان تصمیم ساز، تصمیم گیر و جریان های سیاسی مدعی ولایتمداری و اصلاح طلبی را دنبال می کنند، مردم در فرصت مناسب عکس العمل نشان خواهند داد.

علیرضا بیگی گفت: احساس ظلم در مردم مال‌باخته بورس، خشم و غضب از پیامدهای ناگوار حادثه افزایش قیمت بنزین، تورم لجام گسیخته، صف طویل روغن و مرغ را نمی توان از نظر دور داشت؛ آثار این فجایع در انتخابات پیش رو هویدا خواهد شد؛ تاسف بار تر از همه انفعال مجلس شورای اسلامی است که نیازمند بحث مفصلی است لذا تذکرات خودم را به هیات رییسه ارائه کردم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم امروز همانند کسانی هستند که آسیب دیدن محبوب خود را نظاره گر هستند، مردم دچار شکست عشقی شده اند لیکن محبوب خود را همچنان دوست می دارند، بی شک اگر جمهوری اسلامی در ریل انقلاب به حرکت خود ادامه دهد مردم صحنه های شکوهمند گذشته را جبران خواهند کرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و حکمت خواستار مشارکت پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری هستند؛ اطمینان دارم شورای نگهبان در این مقطع حساس در تاریخ کشور اهمیت عملکرد خود را در راستای اجرای نظارت رهبری در برگزاری انتخابات پرشور به خوبی واقف است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ورود نیروهای مسلح به دسته بندی های سیاسی و مناقشات مربوط به آن سم مهلکی برای کشور بشمار می رود؛ حضرت امام (ره) نسبت به دخالت نیروهای مسلح در امور سیاسی هشدار داده اند که منحصر به انتخابات خاصی نبوده بلکه به عنوان اصل تخطی ناپذیر، دستورالعمل و وصیت همیشگی بوده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام (ره) همواره نسبت به خطر عظیم گروه گرایی نیروهای مسلح و ورود آنها به دسته های سیاسی و احزاب هشدار داده اند؛ این موضوعات در وصیت نامه ایشان جلد ۱۹ به خوبی دردسترس است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ماده ۴۰ قانون مجازات و جرائم نیروهای مسلح، عضویت کارکنان نیروهای مسلح در سازمان ها و احزاب سیاسی و مداخله آنها در مناقشات منع کرده و برای مرتکبان ۶ماه تا ۳ سال زندان تعیین کرده است.

وی ادامه داد: یکی از صاحب منسبان نیروهای مسلح طی یادداشتی که در عموم رسانه ها به تاریخ اسفند سال گذشته انتشار پیدا کرده است، در ادامه اظهارنظر یکی از کاندیداهای سیاسی که پاسخ خود را از افکار عمومی و شورای نگهبان دریافت کرد، مدعی عدم تایید صلاحیت یکی از سرمایه های انقلاب اسلامی شده است و به مردم توصیه کرده دست از حمایت او بردارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جالب است که او دو روز پیش در مورد کاندیداتوری یکی از هم‌لباس های خودش اظهارنظر کرده و تخلفاتی را به او نسبت داده است و جالب تر اینکه صاحب منسب دیگری امروز اظهارات او را رد کرده و برای آن سند طلب کرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قصد تحلیل و پاسخ به اظهارات این صاحب منسب را ندارم لیکن صرفا در خصوص عواقب شوم این رویکرد شوم هشدار می دهد؛ قطعا این موضع نمی تواند رویکرد سپاه عزیز ما باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار می رود سپاه با تنبیه و مواخذه فرد خاطی، ساحت خود را از شائبه دخالت در امر انتخابات مبرا کند.

وی ادامه داد: سناریو دولت برای انتخابات، تکرار سناریوی انتخابات مجلس است و هدف به قهر کشاندن مردم از صندوق های رای است؛ منفعت جماعتی به حداقل رساند مشارکت مردم در انتخابات است. در آبان ۹۸ این سناریو برای انتخابات مجلس اجرا شد و با اعمال افزایش قیمت بنزین با آن فضاحت که تکرار آن ملال آور است، مشارکت مردم در انتخابات مجلس مورد آسیب جدی قرار گرفت تا مجلسی تشکیل شود که مزاحم دولت نباشد و مدام با اتهام حداقلی آن را منفعل نشان دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اکنون همین نقشه برای انتخابات ریاست جمهوری تبیین می شود؛ صف های طویل مرغ و روغن، تورم لجام گسیخته مشارکت مردم را نشانه گرفته است؛ آنها دریافته اند که با هدف قرار دادن مشارکت مردم به دولت حداقلی دست پیدا خواهند کرد و آن می تواند موجبات بی اعتمادی هر چه بیشتر مردم را سبب شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخورد فعالانه مجلس به ویژه کمیسیون های ذیربط در حوزه نظارت و حساب کشی از دولت و انعکاس موارد به صورت صریح و آشکار به مردم برای باطل کردن این نقشه ضروری است.

نظر شما